Românii vor face cumpărături de peste 400 de milioane de euro în ediția din acest an a „Black Friday”, în condițiile în care încasările fuseseră de circa 350 de milioane de euro în 2021 (la nivelul întregii luni noiembrie / online și offline), arată estimările realizate de consultanții de la Frames, transmite Agerpres.
O analiză de specialitate arată că a 12-a ediție a Black Friday începe, în România, sub auspiciile inflației, dar „teama de scumpiri va genera, în mod paradoxal, una dintre cele mai bune perioade de shopping din ultimii ani” şi „va fi, probabil, ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm”.
„Teama de scumpiri este catalizatorul febrei cumpărăturilor din acest an. Va fi o adevărată vânătoare de promoţii, de preţuri mai bune la aproape toate tipurile de produse şi servicii, de la îmbrăcăminte şi încălţăminte la electronice, electrocasnice, produse de beauty, alimente şi băuturi. Focusul majorităţii clienţilor va fi pe cumpărarea unor produse de care au nevoie sau despre care se gândesc să le cumpere acum până să se scumpească”, se arată în analiza respectivă.
Valoarea medie a coșului de cumpărături online va depăși nivelul de 500 de lei – anul trecut fusese de 450 de lei.
În acest an, specialiștii estimează că numărul comenzilor realizate de pe telefonul mobil va crește cu minim 15% – în 2021, acestea le depășiseră pe cele de pe desktop (64,1%).