Pfizer Inc a anunțat, miercuri, că se așteaptă ca vânzările vaccinului anti-COVID-19 pe care l-a dezvoltat în parteneriat cu germanii de la BioNTech să atingă 36 de miliarde de dolari până la final de 2021, respectiv alte 29 de miliarde de dolari în anul 2022, o prognoză care depășește estimările analiștilor.
Producătorul american spune că încearcă să semneze acorduri cu mai multe țări, ceea ce ar putea crește și mai mult vânzările anul viitor. Compania are capacitatea de a produce 4 miliarde de doze în 2022, iar proiecțiile sale se bazează pe vânzarea a 1,7 miliarde de doze, transmite Reuters.
Vaccinul a generat vânzări de 13 miliarde de dolari în al treilea trimestru din 2021. Compania împarte profitul brut obținut în cea mai mare parte a lumii cu BioNTech.
În SUA, serul ar putea primi chiar miercuri undă verde pentru a fi administrat la copii cu vârste cuprinse între 5 și 11 ani.
Analiștii sunt de părere că producătorii de vaccin vor obține în următorii ani miliarde de dolari din rapelurile anuale.
Conducerea companiei a menționat că Pfizer plănuiește să înceapă monitorizarea pentru a patra doză de vaccin, un demers menit să evalueze impactul vaccinării anuale.
Vaccinul de la Pfizer a fost primul ser anti-COVID-19 autorizat în spațiul occidental, fiind astfel primul utilizat și în România, unde au fost administrate deja peste 9,63 milioane de doze din acest vaccin.
În România au fost administrate peste 12,83 milioane de doze din cele patru vaccinuri anti-COVID-19 autorizate de Agenția Europeană a Medicamentului. Astfel, la nivel național au primit măcar o doză de ser mai bine de 7,1 milioane de persoane, iar la peste 6,37 milioane dintre acestea a fost efectuată deja și a doua doză. Un număr de 903.900 de persoane au primit chiar și așa-numitul booster, sau doza a treia.
La nivelul centrelor de vaccinare din țara noastră au fost înregistrate 18.624 de reacții adverse, reprezentând o pondere de 1,45 la mia de doze administrate, mai arată datele comunicate marți seară de autorități.