Potrivit unor studii, România este a doua țară dintre cele afectate de pierderi de vânzări din cauza produselor falsificate.
Studiile realizate de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) au arătat că în fiecare an se pierd 3,667 miliarde de lei din cauza contrafacerii produselor în nouă sectoare care au fost analizate, potrivit Profit.
Acest lucru înseamnă, implicit, și pierderea directă a 26.000 de locuri de muncă din sectoarele respective.
Printre cele mai afectate sectoare, locul întâi este ocupat de medicamente, celelalalte opt fiind reporezentate de produse cosmetice și de îngrijire personal, îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii, articole sportive, jucării și jocuri, bijuterii și ceasuri de mână, genți de mână, muzică înregistrată, precum și băuturi spirtoase și vin.
La nivelul UE, pierderile sunt estimate la peste 212 miliarde de lei, respectiv 7,4 % din totalul vânzărilor.