Două dintre cele mai populare modele de Dacia au înregistrat scăderi mari de vânzări în luna septembrie, din cauza eliminării unor motorizări și dezechilibrelor produse de procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare (WLTP), relatează profit.ro.
Este vorba de modelele Dacia Duster și Sandero, însă multe alte mărci au fost afectate. Volkswagen Golf, de exemplu, cea mai vândută mașină a ultimului deceniu, a fost surclasată de alte 12 modele.
În fapt, în luna septembrie, înmatriculările de autoturisme de pe întregul continent au fost scăzut, pentru aproape toate mărcile. Asta după ce, în august, înregistraseră creșteri fără precedent. Practic, modelele populare din Europa s-au trezit surclasate de noile vedete ale pieței auto.
Potrivit datelor Jato Dynamics, citate de profit.ro, cel mai vândut model a fost Opel Corsa, care a luat locul lui Volkswagen Golf. Acesta ar fi fost tras în jos, alături de celelalte modele ale Volkswagen, de întârzierile în omologarea motoarelor. Top 5 vânzări a fost completat de modele Ford Fiesta, Renault Clio și Toyota Yaris.
Modelele Sandero și Duster au dispărut până şi din clasamentul Top 25, din cauza înmatriculărilor slabe. În clasamentul SUV-urilor, acolo unde Duster ocupa locul trei de obicei, au apărut alte vedete temporare. Astfel, cel mai vândut SUV a fost Peugeot 3008, urmat de Peugeot 2008 și pe locul trei de Hyundai Tucson.
Marca cu cele mai multe autoturisme înmatriculate în septembrie a fost Opel, fiind urmată de Ford și BMW. Dacia s-a situat pe locul al 17-lea, cu o scădere de 26% și cu 25.894 de vehicule înmatriculat. Doar trei mărci din top 25 au înregistrat creșteri: Volvo, Mitsubishi și Jaguar.
La nivel de ţară, Croația a fost singurul stat-membru UE care a înregistrat o creștere a pieței auto din punct de vedere al înmatriculărilor. Restul au înregistrat scăderi, care au culminat cu prăbușirea de 73,8% din România. România rămâne, însă piața, cu cea mai mare creștere din 2018, cu 35,3% mai multe vehicule înmatriculate de la începutul anului față de anul trecut.
– ”The Facebook Dilemma”, cea mai amplă investigaţie despre impactul reţelei de socializare asupra vieţii private, difuzată ÎN EXCLUSIVITATE pe B1 TV, pe 1 ianuarie, de la ora 16.00 –