Românii au cheltuit în 2014 pe haine și încălțământe circa 1,6 miliarde de euro. Lunar, un român cheltuie mai puțin de 6,5 euro pentru astfel de produse, în timp ce un polonez alocă 15 euro, informează ZF.
Piaţa de îmbrăcăminte şi încălţăminte din Europa Centrală şi de Est a avut anul trecut o valoare de 14,1 miliarde de euro, piaţa locală fiind „responsabilă“ de 11% din vânzările de profil din regiune. Pe de altă parte, Polonia, cea mai importantă economie din zonă, a fost ”responsabilă” de mai bine de jumătate din total.
”Cu un avans de 3,3% anul trecut, până la o valoare de 7 mld. lei (1,6 mld. euro), piaţa de îmbrăcăminte şi încălţăminte din România a avut o evoluţie mai bună în 2014 comparativ cu ultimii ani. Totuşi, rata de creştere a fost una dintre cele mai mici din regiune. Mai mult, în următorii ani, valoarea pieţei de profil din România va continua să crească accelerat, însă cheltuiala per capita va rămâne cea mai mică din regiune“, spun analiştii PMR.
Îmbrăcămintea reprezintă aproape 74% din totalul pieței de modă, iar încălțămintea 26%.