Ucraina a impus restricţii temporare pentru exporturile de cereale pe calea ferată spre România şi Republica Moldova, pe fondul numărului ridicat de vagoane care se află la punctele de trecere ale frontierei, a anunţat vineri firma de consultanţă APK-Infrom, conform Reuters.
Conform informaților furnizate de firma de consultanță, restricţiile în ceea ce privește exporturile de cereale pe calea ferată spre România au început în data de 4 mai. De asemenea, în ziua următoare, au fost adăugate restricţii şi spre Republica Moldova şi spre porturile ucrainene de la Dunăre, informează protv.ro.
Ucraina a fost nevoită să utilizeze calea ferată ca rută pentru exporturile de cereale, după ce porturile sale de la Marea Neagră au fost blocate de către Rusia.
Acest fapt, a creat aglomerarea vagoanelor de cale ferată la punctele de trecere ale frontierei.
Directorul portului Constanţa, Florin Goidea spune că “Războiul din Ucraina este o provocare dar şi o oportunitate”. Conform acestuia, în 2021 Constanţa a devenit polul european al exporturilor de cereale, devansând portul francez Le Havre.
Ministerul ucrainean al Agriculturi, a anunțat joi, în mod oficial, că exporturile de cereale în sezonul agricol 2021/2022, care a început în vara anului trecut, au ajuns la 46 milioane de tone.
Ministrul adjunct al agriculturii de la Kiev, Taras Vysotskiy, a declarat că de la începutul invaziei rusești Ucraina a pierdut exporturi de cereale în valoare de 1,5 miliarde de dolari. Țara are stocuri de 13 milioane de tone de porumb și 3,8 milioane de tone de grâu.
La sfârșitul lunii martie, ministerul ucrainean al Agriculturii a informat în mod oficial că exporturile de cereale în sezonul agricol 2021/2022, care a început în luna iulie 2021, au ajuns la 46 milioane de tone, cifră care include şi 132.000 de tone exportate de la începutul lunii mai.
Capacitatea de export prin porturile dunărene este limitată deoarece Ucraina. În ceea ce privesc exporturile cu trenul, țara are un ecartament diferit față de cel din alte părți ale Europei.