Turism 2012: Egipt, Tunisia și Maroc au "căzut", destinațiile din SUA, Africa Neagră și Europa, "la putere"

Turism 2012: Egipt, Tunisia și Maroc au "căzut", destinațiile din SUA, Africa Neagră și Europa, "la putere"
Foto: ebiletedeavion.com

Scăderea interesului pentru unele dintre destinațiile turistice tradiționale ale românilor a obligat agențiile de turism să se reorienteze spre zone exotice precum Africa și SUA, dar și spre piețele mai puțin exploatate ale statelor din fostul bloc sovietic și Muntenegru. Planurile tour operatorilor din România se bazează în continuare și pe destinațiile europene favorite ale clienților români: Grecia, Turcia și Bulgaria.

„Destinaţiile în ţări arabe precum Tunisia, Egipt sau Maroc sunt «căzute» încă, iar Austria, ca destinaţie de schi, se vinde puţin prin agenţii, întrucât majoritatea românilor îşi fac rezervare pe internet. Cred că pentru Paralela 45, zona Paralia din Grecia nu va mai fi o destinaţie de interes”, a declarat Alin Burcea, proprietarul agenţiei Paralela 45, citat de zf.ro.

Compania pe care o conduce Burcea va promova anul acesta în premieră pachete turistice cu destinația SUA, în cadrul a cinci programe: „Coasta de Est”, „Coasta de Vest”, „Sudul American”, „SUA-Canada” şi „Grand Tour”. Noutatea absolută pentru Paralela 45 vor fi circuitele din Africa Neagră, declară patronul companiei.

Christian Tour va promova destinațiile anilor trecuți, Grecia, Turcia, Bul­garia şi Muntenegru, și va veni în întâmpinarea clienților cu o nouă provocare: Mallorca. . Anul trecut 90.000 de mii de români și-au organizat vacanțele prin intermediul companiei, în topul celor mai cerute destinații conducând Grecia, Turcia și Bulgaria. Destinații care au înregistrat un succes notabil au mai fost și circuitele în Europa, unde s-a înregistrat o creștere a numărului de pachete vândute de 50% anul trecut, și surprinzător Muntenegru, spune Marius Berca, directorul de marketing al agenției.

Marius Usturoiu, directorul general al agenției Mareea, a declarat că pe fondul crizei și a mișcărilor populare din nordul africii unele dintre destinațiile preferate anii trecuți de români au căzut, crescând în schimb cererea pentru destinațiile europene mai ieftine.

„Dinamica vânzărilor noastre a stagnat sau nu a fost spec­ta­culoasă pentru destinaţii precum Egipt, Cuba, Mexic, Re­pu­blica Dominicană sau Maldive. În schimb, preconizăm că vom creşte semnificativ numărul de turişti pentru nordul Gre­ci­ei, insulele Creta şi Thassos, Bulgaria, Spania şi Ungaria”, spune el.

Eurolines, care a devenit anul trecut reprezentantul TUI pe piața internă, și-a datorat cifra de afaceri de anul trecut în principal pachetelor cu destinații din Turcia, Bulgaria, Gre­cia, Spania şi Austria, spune Dragoș Atanasiu, proprietarul grupului.

Noutățile cu care Perfect Tour încearcă anul acesta să își atragă clienții sunt Olimpiada de la Londra şi Campionatul European de Fotbal din Ucraina si Polonia.

Concluzia este că deși agențiile turistice vor paria și anul acesta pe destinațiile clasice precum Bulgaria, Grecia, Turcia sau Spa­nia, tour operatorii vor încerca să își diversifice în 2012 oferta cu pachete către destinații mai puțin cunoscute.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`