Taxarea carburanților a devenit una dintre cele mai profitabile afaceri pentru statul român: În 3 ani, nivelul taxării a crescut de la 46,3% până la 60%
Scăderea prețului barilului de petrol la mai puțin de jumătate, față de anii trecuți, a trecut aproape neobservată pentru șoferii din România. Deși materia primă s-a ieftinit masiv, taxele percepute de stat au tras în sus prețul litrului de carburant, spre disperarea șoferilor și a companiilor românești.
Chiar dacă, prin intermediul supraaccizei de 7 eurocenți, statul a atras mai mulți bani la buget, starea infrastructurii este în continuare proastă, susțin specialiștii.
Potrivit datelor eurostat, citate de gândul.info, în ultimii trei ani, statul a crescut nivelul taxării de la 46,3% în 2012, până la 60% în 2015.
Guvernații nu s-au mulțumit doar să introducăt supraacciza de 7 eurocenți, ci au calculat accizele la un curs inventat, de 4,74 de lei/euro, în loc de 4,52 de lei/ euro, din 2014.
Modul în care taxarea carburanților a fost realizată de guvernanți se poate vedea inclusiv în topul prețurilor la carburanți în UE.
Dacă în 2012, România ocupa locul 2 în topul carburanților ieftini ai Europei, în 2015 România a pierdut cinci locuri în acest top, ajungând la prețuri mai mari chiar decât țări precum Austria sau Ungaria, acolo unde, transportatorii beneficiază și de returnarea TVA, lucru de neînțeles pentru conducătorii auto români.
Foto: gandul.info
Foto: gandul.info