Cei care călătoresc des cu avionul ar trebui să se gândească de două ori înainte de a alege compania aeriană. Numărul zborurilor întârziate la Tarom este în creştere, iar compania plăteşte anual despăgubiri de jumătate de milion de euro, informează B1 TV.
Doar în anul 2018, numărul curselor întârziate ale Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Tarom a crescut cu o treime faţă de anul anterior. Astfel, Tarom a înregistrat, doar anul trecut, aproape 3.700 de zboruri întârziate. Numărul este cu peste 900 de mai mare decât în 2017, respectiv cu 33%.
Ca o justificare a acestei situaţii, compania susţine că în majoritatea cazurilor este vorba despre motive neimputabile transportatorului, precum condiţiile meteorologice nefavorabile, restricţiile de trafic aerian sau defecţiuni tehnice.
Nici în 2019 problema nu s-a rezolvat. Astfel, în primele 5 luni, Tarom a înregistrat peste 1.200 de zboruri întârziare, dintre care peste 300 au fost din motive neimputabile companiei. Doar 0,5% din aceste întârzieri au fost de peste 3 ore. Cursele anulate au reprezentat 0,4 procente din totalul zborurilor Tarom.
Dacă un zbor are o întârziere de cel puţin 3 ore, pasagerii trebuie să ştie că au dreptul la compensaţii financiare. O excepţie de la această regulă sunt cazurile de forţă majoră.
Anual, Tarom plăteşte despăgubiri de peste jumătate de milion de euro.
Tarom nu este singura firmă de transport campioană la întârzieri şi zboruri anulate. Pe această listă se regăsesc şi companiile low cost Wizz Air, Blue Air şi Ryanair, potrivit firmelor specializate în despăgubiri.
În plus, Tarom a coborât şase poziţii, pe locul 55 din 72, în topul mondial al companiilor aeriene. Acest clasament este stabilit în funcție de punctualitate, servicii și modul de gestionare a cererilor de compensații din partea pasagerilor.