Studiu: Cetăţenii chinezi cumpără un sfert dintre bunurile de lux la nivel mondial

Publicat: 07 09. 2012, 17:35
Foto: jewelrynewsnetwork.com

Aproximativ un sfert dintre achiziţiile de bunuri de lux la nivel mondial sunt făcute de cetăţenii chinezi, de cinci ori mai mult faţă de ponderea înregistrată în 2007 pe această piaţă, potrivit unui studiu al HSBC, citat de CNN.

Analiștii susțin că piaţa luxului din China este încă departe de a fi matură, în ciuda creşterii din ultimii ani.

„China rămâne, înainte de toate, o piaţă pe care brandurile recrutează clienţi”, se arată în studiul HSBC, preluat de Mediafax. Creșterea este susținută, printre altele, de factori cum ar fi expansiunea retailerilor dinspre marile centre urbane ale Chinei către oraşe mai mici. Astfel, ajung să se deschid magazine de lux pentru prima dată în oraşe care au populaţii apropiate de Paris sau San Francisco.

Evoluția pieței este influențată și de factorii culturali. Chinezii bogaţi şi cei din clasa de mijloc simt nevoia de a cheltui, urmând trendul din ţările dezvoltate.

Analiştii HSBC scriu că, „în timp ce gradul de recunoaştere este încă scăzut pentru unele branduri, iar penetrarea în oraşele de rang doi este limitată, superbogaţii Chinei cheltuie mai mult pe bunuri de lux decât cei din Vest”.

O mare parte a achizițiilor de bunuri de lux ale chinezilor sunt făcute în afara Chinei continentale, încercând astfel să evite plata unor taxe mai ridicate. Prin urmare, doar 10 procente din cumpărăturile din această categorie au loc în China, deși chinezii sunt responsabili pentru 25% din piaţa mondială a luxului.