Colegii și superiorii sunt cele mai importante surse de sprijin și de inspirație la locul de muncă, însă, pentru mulți oameni, mediul de lucru este o sursă semnificativă de stres, din cauza conflictelor, tensiunilor, sarcinilor extenuante. Cu puțin ajutor, orice relație de muncă poate fi îmbunătățită, pentru a atenua stresul și pentru a crea o atmosferă productivă și armonioasă.
Citește acest articol pentru a afla cum să gestionezi stresul în relația cu superiorii într-un mod eficient, astfel încât să poți merge la serviciu fără teamă și resentimente.
Stresul care se acumulează la serviciu poate fi periculos pentru sănătate, având efecte atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Stresul cronic poate provoca o creștere a tensiunii arteriale și a ritmului cardiac, crescând riscul de hipertensiune și chiar de atac de cord sau accident vascular cerebral. Tot stresul poate slăbi sistemul imunitar, afectând capacitatea organismului de a lupta cu infecțiile și mai poate provoca sau agrava anumite afecțiuni digestive, precum: sindromul colonului iritabil, refluxul gastroesofagian și ulcerele.
Apar probleme, din cauza stresului, și în ceea ce privește sănătatea psihică. În cazurile grave, stresul determină: declanșarea simptomelor de anxietate și depresie, atacuri de panică, tulburări de somn și burnout. Toate aceste neplăceri au o influență și asupra performanței de la locul de muncă, afectând concentrarea, capacitatea de a lua decizii și creativitatea. O persoană stresată poate fi tensionată, tristă, nemulțumită, epuizată emoțional, ceea ce creează adesea tensiuni în relațiile cu colegii, cu superiorii și cu membrii familiei.
Sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a gestiona stresul în relația cu șefii, și anume:
Primul pas în a fi bine cu ceilalți este să fii bine cu tine! Echilibrul interior ajută la gestionarea mai eficientă a tuturor provocărilor care apar. Atunci când ești liniștit și mulțumit cu tine însuți, ai mai multă răbdare și empatie față de ceilalți. Gestionarea stresului are un rol foarte important în acest echilibru. Suplimentele naturale, cum ar fi StressClean 30 de comprimate, pe bază de adaptogeni, pot ajuta la diminuarea stresului și la îmbunătățirea stării de bine, facilitând o dispoziție echilibrată și relații interpersonale armonioase.
Comunicarea este esențială în construirea și menținerea relațiilor profesionale. A comunica respectuos și clar este un pas important în evitarea neînțelegerilor și conflictelor care pot crește nivelul de stres și pot afecta încrederea de ambele părți. Într-un mediu de lucru stresant, comunicarea se va baza pe ascultarea activă, care denotă înțelegere și apreciere pentru ceea ce spun ceilalți. De asemenea, mai sunt importante tonul și stilul de transmitere a mesajului, în funcție de complexitatea sau urgența respectivei situații. Pentru a evita escaladarea discuțiilor, folosește afirmații care încep cu „eu”, în loc de a-i acuza pe ceilalți. La orice loc de muncă este important să fie respectate diversitatea și diferențele de opinie și să nu fie făcute presupuneri în legătură cu personalitatea, cultura sau trecutul unei persoane.
Un feedback constructiv din partea șefilor, prin verificări regulate, te poate ajuta să-ți îmbunătățești rezultatele la locul de muncă. La rândul tău, trebuie să oferi și tu un astfel de feedback în legătură cu ce ai nevoie de la un superior ierarhic pentru a da un randament mai bun și a fi mai productiv. Stresul poate fi prevenit eficient la locul de muncă printr-o abordare a problemelor înainte ca ele să se amplifice, iar faptul că dovedești implicare în ceea ce ține de creștere te ajută să devii o persoană de încredere în ochii șefilor.
Construirea unei relații profesionale puternice poate fi realizată prin aprecierea și susținerea colegilor și managerilor. Astfel, mediul de lucru va deveni pozitiv și armonios, reducându-se simțitor stresul și epuizarea. Nu trebuie să faci foarte multe în acest sens, ci este suficient să le oferi îndrumare colegilor atunci când au nevoie, să-i feliciți atunci când îndeplinesc o sarcină sau duc la bun final un proiect, apreciindu-le contribuția și calitățile.