Strategia producătorilor de a-și vinde produsele care conțin mai mult zahăr / Cum îi ademenesc pe copii

Publicat: 10 05. 2023, 21:21
Sursa foto: Pixabay

Unul din primele lucruri care ne atrag la un produs este, cu siguranță, ambalajul. Dacă un adult este capabil să discearnă în funcție de specificațiile nutriționale de pe etichetă, copiii sunt însă mult mai vulnerabili. Un studiu realizat în Canada și preluat de CNN arată cum cei mici sunt o țintă a înșelăciunilor producătorilor de alimente, scrie adevarul.ro.

Cu cât mai colorat, cu atât mai problematic

Parte din studiu au fost aproximativ 6.000 de alimente ambalate. Cercetătorii s-au focusat pe analiza strategiile de marketing destinate copiilor în raport cu informațiile nutriționale.

Etichetele colorate și desenele animate de pe ambalaje ar putea fi un bun indicator al faptului că acele produse nu sunt cele mai hrănitoare pentru copii. Conform studiului, publicat în revista PLOS One, întocmai produsele create special pentru atrage atenția copiilor ar avea un conținut mai mare de zaharuri și un conținut mai mic de nutrienți, scrie sursa citată.

Promovarea adresată copiilor are, totodată, un scop bine definit. Strategia companiilor presupune fidelizarea clientului. Mai exact, aceștia vor crește și vor fi „adulți loiali brandului” la care vor continua să revină, a declarat Dr. Maya Adam, director al inovației în domeniul mass-mediei pentru sănătate și profesor asociat clinic în cadrul Departamentului de Pediatrie de la Școala de Medicină Stanford.

Combaterea fenomenului

Specialiștii sunt de părere că o parte din problemă ar putea fi combătută prin educație, care începe, în primul rând de acasă. Părinții sunt sfătuiți să discute cu copii lor, să le explice ce înseamnă o alimentație sănătoasă și să gătească acasă, pe cât de mult posibil.

În același timp, guvernele ar trebui să intervină pentru a reglementa capacitatea companiilor de a se adresa direct copiilor atunci când comercializează produse care le pot dăuna sănătății.