Știrea falsă privind trenurile cu bușteni care pleacă din România, demontată. Cum ar sta situația în realitate

Publicat: 03 03. 2023, 12:46
Actualizat: 03 03. 2023, 14:04
Foto: Pixabay

Trenurile încărcate cu bușteni nu pleacă din România, ci vin la fabrici de prelucrare din țara noastră, arată imaginile filmate în vămi în ultimele zile, potrivit Spotmedia.ro.

HS Timber spune că „a adus în România, pentru prelucrare în fabricile românești, 768 de trenuri cu bușteni”

În doar două zile, potrivit datelor oficiale, o singură companie – HS Timber – a adus în România 1.823 de trenuri a câte 40 de vagoane fiecare.

„Suntem mândri că lucrăm cu lemnul, o materie primă regenerabilă, într-o industrie de prelucrare performantă, cu o lungă tradiție în țară. Industria de prelucrare a lemnului trebuie să fie un pol de stabilitate economică și socială în România. Ea hrănește mai mult de 300.000 de persoane la nivel național”, a declarat directorul companiei HS Timber, Dan Bănacu, pentru Agerpres.

El susține că, în 2022, compania a adus 768 de trenuri cu bușteni pentru prelucrare în fabricile românești.

„Doar în anul 2022, HS TIMBER a adus în România, pentru prelucrare în fabricile românești, 768 de trenuri cu bușteni. În anul 2021, au fost aduse pentru prelucrare nu mai puțin de 1.055 trenuri a cate 40 de vagoane fiecare. Nu numai atât, dar în ultimii ani, volumul total de lemn rotund prelucrat de fabricile HS TIMBER în România a provenit în proporție de 50-70% din import, din țări membre ale Uniunii Europene și nu numai. HS TIMBER România nu exportă buștean, ci produce în cadrul fabricilor din țară doar produse cu valoare adăugată ridicată, precum lambriuri, dușumele, produse îmbinate în dinți, panouri încleiate, grinzi lamelare, panel, panel cu film sau peleţi”, a adăugat Dan Bănacu.

Exportul de buștean din România a fost interzis prin Legea nr. 57 din 2020.