Bucureștenii vor beneficia începând cu sfârșitul acestui an de două stații noi de metrou, în Bucureștii Noi, însă acestea nu vor avea park&ride, potrivit Metrorex.
Depoul, parcarea și terminalul intermodal vor putea fi putea fi folosite începând cu prima jumătate a anului 2017.
"Puţină lume ştie de ce au întârziat lucrările de la terminalul de la Străuleşti, cu park&ride. RATB-ul nu a vrut să dea aviz pentru autorizarea lucrării de suprafaţă a autogării şi a terminalului park&ride, până când Metrorex nu se angajează să-i refacă terminalul de troleibuze de la Lac Străuleşti. Pe vremuri, înainte de a ne apuca de metrou, acolo întorceau troleibuze care circulă pe Bulevardul Bucureştii Noi", a spus Gheorghe Udrişte, fost şef al Metrorex, actualmente parlamentar şi membru al Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, potrivit Economica.net.
Gheorghe Udrişte este de părere că ar trebui făcută o reorganizare a reţelei de transport de suprafaţă, prin scoaterea liniilor de tramvai şi troleibuz.
„Bulevardul Bucureştii Noi, de la Parcul Bazilescu încolo, se reface, se scoate linia de tramvai, se desfiinţează refugiile şi creşte cu aproape o treime capacitatea de transport de suprafaţă pentru cei care vor să utilizeze mijloacele proprii de transport. De asemenea, nu trebuie să mă mai întorc cu troleibuzul la Străuleşti, ci merg cu el către Pajura", a declarat Udrişte.
Udrişte a spus că scopul metroului este de a ușura traficul de suprafaţă şi că RATB ar trebui să redistribuie liniile de tramvai şi troleibuz.
„Ei (reprezentanţii RATB-n.r.) au spus să le facem cale de întoarcere a troleibuzului. Dar de ce sa mai facem? În loc să te bucuri că ţi-am luat din portofoliul tău obligaţii pentru 2 kilometri, tu vrei în continuare. De ce?", se întreabă Udrişte.