Stagnarea lucrărilor de la Magistrala 5 de Metrou ne costă 100.000 de euro pe zi
100 de mii de euro pe zi ne costă stagnarea lucrărilor de la Magistrala 5 de Metrou. Surse din Metrorex susţin că pierderile imense sunt produse din cauză că utilajele care trebuiau să sape galeriile stau de pomană în subteran.
Mai mult, statul ar putea să piardă şi banii de la Uniunea Europeană pentru construcţia magistralei, dacă termenele de execuţie nu vor fi respectate. Riscul este destul de mare, având în vedere că termenele sunt deja depăşite cu 8 luni.
Fiecare zi în care utilajele de pe şantier stau, înseamnă o pierdere imensă pentru statul român . Mai exact de 100.000 de euro. Asta susţin surse din Metrorex, care precizează că toate aceste pierderi vin după ce în urmă cu un an de zile în Capitală au fost aduse două freze pentru care statul român plăteşte chirie. Pentru că fondurile pentru lucrările de la magistrala 5 de metrou au fost tăiate de Guvern la începutul acestui an, frezele stau de pomană în subteran.
În prezent se lucrează doar la staţiile de metrou din Drumul Taberei, unde localnicii spun că totul se face în ritm de melc.
Lucrările la metroul Drumul Taberei ar fi trebuit să dureze 3 ani, însă termenul este deja depăşit cu 8 luni. Această situaţie ar putea duce la pierderea fondurilor de la Uniunea Europeană. Până la începerea lucrărilor însă, pentru conservarea şantierului, guvernul plăteşte, în fiecare lună, aproximativ 3,5 milioane de euro.