Anul 2025 aduce taxe suplimentare pentru şoferii din Bucureşti. Cei care au maşini hibrid şi parcau până acum gratuit pe locurile albastre de la primărie vor plăti de la 1 ianuarie taxa, la fel ca cei cu mașini pe benzină ori diesel.
O hotărâre de Consiliu General votată în 2022 şi care prevedea o perioadă de graţiere pentru cei care deţin maşini hibrid. Mai sunt doar câteva zile din această graţiere, iar de la 1 ianuarie anul viitor şi posesorii de maşini hibrid vor fi obligaţi să achite taxele pentru parcările publice, cele marcate cu albastru: 5 lei pe oră sau 500 de lei pe oră. În cazul riveranilor taxa e 50 de lei pe lună sau 500 de lei pe an.
Iniţial, în 2022, această măsură a fost adoptată pentru a-i încuraja pe bucureşteni să îşi cumpere maşini electrificate pentru a reduce poluarea.
A avut succes, pentru că în ultimii doi ani foarte mulţi bucureşteni au dat maşinile clasice pe cele electrice, în special cele hibrid.
Apare acum uniformizarea tarifelor, astfel încât şi cei care deţin maşini hibrid, dar şi clasice, vor achita acelaşi tarif pentru parcările publice. Gratuitatea se va menţine în continuare doar pentru cei care deţin maşini full electrice.
Primăria Sectorului 4 propune Consiliului Local un proiect de hotărâre privind introducerea unei taxe de dezvoltare urbană.
Aceasta ar urma să fie achitată de către deţinătorii de autovehicule, aflaţi în evidenţele Direcţiei Generale de Impozite şi Taxe Locale Sector 4, care nu deţin un spaţiu în proprietate sau în folosinţă pe durata întregului an calendaristic, având destinaţia de parcaj şi prevăzut ca atare în autorizaţia de construire sau documentaţiile de urbanism.
Taxa va fi în valoare de 540 de lei/an/autovehicul. Proiectul de hotărâre prevede că dacă un proprietar de autovehicul dobândeşte un loc de parcare în cursul anului acesta este obligat să achite taxa proporţional cu perioada în care nu a deţinut un loc de parcare.
Taxa ar uma să intre în vigoare de 1 ianuarie 2025 şi va fi aplicată pe o perioadă de zece ani. Primăria Sectorului 4 susţine că instituirea acestei taxe va duce la descurajarea cumpărării de autovehicule pentru persoanele care nu au un loc de parcare şi îi va încuraja pe locuitori să utilizeze mijoacele de transport alternative.
”Potrivit ultimelor situaţii analizate, în Sectorul 4, s-a constatat existenţa unui număr de aproximativ 182.000 de autovehicule înmatriculate şi 67.303 de locuri de parcare (dintre care circa 9.500 parcări publice). Această împrejurare relevă faptul că mai bine de 100.000 de locuitori nu deţin un loc de parcare, fiind nevoiţi să staţioneze pe trotuar, spaţii verzi sau carosabil”, a precizat Primăria Sectorului 4, potrivit Observator.