Pe o piaţă dominată de McDonald’s, KFC şi shaormeriile locale, intră un nou jucător, respectiv un gigant străin, Taco Bell, potrivit surselor din piaţă citate de ZF.
Românii lasă anual în restaurantele de tip fast-food circa 2 mld. lei, piaţa fiind dominată la vârf de companii internaţionale precum McDonald’s şi KFC, arată o analiză a ZF pe baza datelor Euromonitor. Cei doi jucătorii internaţionali se luptă atât cu alte lanţuri străine mai mici precum Subway, cât şi cu afaceri locale precum lanţurile de shaormerii.
„Premier Restaurants România este liderul incontestabil al acestei pieţe, prin intermediul McDonald’s România controlând 29% din piaţă în valoare şi 31% în volum (număr de tranzacţii)“, potrivit Euromonitor. Pe locul secund se află lanţul american KFC. Fiecare dintre cele două lanţuri are circa 65-70 de localuri în România, iar afacerile lor cumulate sunt de circa 1 mld. lei, adică jumătate din piaţă. Ambele branduri au intrat pe piaţa locală acum mai bine de două decenii, când România abia învăţa ce înseamnă capitalismul.
În anii care au urmat au mai venit şi alte branduri, respectiv Burger King sau Subway. Primul, lanţul Burger King, mai este prezent local doar cu un restaurant în aeroport, după ce compania care opera celelalte unităţi a intrat în insolvenţă în criză şi a tras obloanele. Restaurantul din aeroport este operat de o altă companie, care administrează acest brand în mai multe aeroporturi din lume, conform datelor ZF. Subway a venit local în 2012 şi s-a extins rapid, însă businessul este departe de cel al liderilor.
În acest peiosaj, intrarea pe piața românească a gigantului Taco Bell, specializat în mâncare mexicană, este așteptată cu interes.