Sectorul panificației, lovit puternic de pandemie în timpul sărbătorilor: Vânzările de cozonaci vor înregistra o scădere de 10% în acest an

Sectorul panificației, lovit puternic de pandemie în timpul sărbătorilor: Vânzările de cozonaci vor înregistra o scădere de 10% în acest an
sursa foto: pixabay

Retricțiile impuse din cauza pandemiei de coronavirus continuă să lovească în sectorul panificației. În contextul sărbătorilor de iarnă, vânzările de cozonaci vor înregistra o scădere cu circa 10%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut din cauza pandemiei, susțin reprezentanții acestui sector.

Cum vor evolua vânzările de cozonaci în perioada sărbătorilor

Cu toate acestea, vânzările din perioada Crăciunului le vor întrece pe cele din perioada sărbătorilor pascale. În primăvară, sectorul a cunoscut o scădere a vânzărilor cu 40%:

„Noi anul trecut am avut o vânzare de circa 7,5 milioane de cozonaci. Anul acesta din cauza pandemiei şi pentru că oamenii ies din casă mai puţin, mai rar, nu se întâlnesc cu prietenii, estimăm o vânzare mai mică cu circa 10%, ceea ce este îmbucurător faţă de vânzările din perioada Paştelui, când au fost scăderi de 30-40% şi acest lucru a avut repercusiuni foarte importante asupra celor din panificaţie. Aceasta diferenţă a fost creată pentru că a crescut bine exportul şi am echilibrat un pic şi consumul intern, adică în perioada sărbătorilor şi pe toată perioada vacanţei de vară românii au venit mai puţin în ţară sau au rămas în statele în care lucrează şi atunci a trebuit să ne ducem noi cu produsele acolo. A fost foarte bine pentru că am venit şi în întâmpinarea lor şi cât de cât ne-am echilibrat şi noi activitatea de producţie”, a spus Aurel Popescu, președintele Rompan, pentru Agerpres.

Ce se va întâmpla cu prețul cozonacilor

În ceea ce priveşte creşterea preţului la cozonaci, şeful Rompan a menţionat că majorările nu sunt semnificative, undeva până în 10%, dar nu pe medie ci doar în unele unităţi.

„Creşterile de preţ nu sunt semnificative, nu sunt în cuantum foarte mare, dar bineînţeles nu poţi să lucrezi în pierdere şi atunci după contabilizarea tuturor cheltuielilor trebuie să faci ceva, să măreşti preţul. Pe total, creşterile de preţ au fost destul de mici, până în 10%, şi nu vorbesc ca medie, ci în unele locuri sunt unităţi care înregistrează cheltuieli mai mari cu materia primă respectiv cu făina, care a crescut cu 35% faţă de 1 iulie anul acesta. Este o creştere semnificativă. Dacă adăugăm şi toate cheltuielile pentru combaterea Covid, dar şi alte cheltuieli, cu uleiul, cu toate materiile prime, care toate au crescut…”, a subliniat Aurel Popescu.

În opinia preşedintelui ROMPAN, anul 2020 a fost „unul din cei mai proşti” pentru industria de morărit şi panificaţie din România, din cauza diminuării vânzărilor şi a producţiei, dar şi a creşterii semnificative a cheltuielilor.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:59 - Directorul INSCOP: Încrederea românilor în Rusia se află la minim absolut, în timp ce atitudinea pro europeană s-a întărit
23:43 - Andrew Tate, acuzat de viol și trafic de persoane în România, și-a făcut partid în Marea Britanie: „Voi fi premier”
23:13 - Crin Antonescu: „Sunt similitudini înfiorătoare între discursul lui Hitler și al lui Georgescu”
23:08 - Șase tineri din Vâlcea, cu vârste între 16 și 23 de ani, au fost reținuți pentru furt. Prejudiciul estimat este de 12.000 de euro
22:50 - Claudiu Târziu: Anularea alegerilor, o lovitură de stat. Ne-am trezit cu o continuare a unei guvernări incapabile, ticăloase și corupte / Suntem într-un soi de dictatură la începutul ei, pe care AUR o respinge (VIDEO)
22:43 - Locul la doar câteva ore de București care a atras milioane de turiști în 2024. Poate fi vizitat atât vara, cât și iarna
22:15 - Tanczos Barna: Instituțiile care vor fi comasate, care își vor reduce cheltuielile pot genera plecări naturale de angajați. Ei își pot găsi cu siguranță loc de muncă în privat (VIDEO)
22:13 - Congresul SUA l-a validat pe Donald Trump în funcția de președinte. Când va începe noul mandat
21:58 - Irineu Darău (USR): Atunci când vorbim de alegeri, trebuie să ne gândim ce face bine democrației și ce își dorește poporul. Nu se mai poate ca în 2025 să asistăm la aceeași comedie (VIDEO)
21:52 - Oncologii din România susțin inițiativa SUA. Produsul care ar putea avea etichetă de avertizare, ca țigările