Schimbări în Directoratul OMV Petrom: Lăcrămioara Diaconu-Pinţea preia conducerea diviziei care gestionează activitatea de gaze şi electricitate

Publicat: 25 03. 2015, 11:16

OMV Petrom, cel mai mare producător de petrol și gaze din Sud Estul Europei, anunță, într-un comunicat de presă, numirea Lăcrămioarei Diaconu-Pinţea în funcţia de membru al Directoratului OMV Petrom responsabil cu activitatea de Downstream Gas, începând cu 17 aprilie 2015, ca urmare a încetării mandatului lui Cristian Secosan.

Numirea Lăcrămioarei Diaconu-Pinţea a avut loc în cadrul ședinței Consiliului de Supraveghere al OMV Petrom din data de 24 martie 2015.

În cadrul aceleiaşi şedinţe, Consiliul de Supraveghere a adoptat redenumirea segmentelor de activitate ale OMV Petrom, fără a modifica modul de organizare a companiei. Decizia a fost luată pentru a reflecta denumirile segmentelor de activitate la nivelul grupului OMV şi pentru a facilita astfel comparabilitatea rezultatelor financiare raportate în sistem IFRS.

Astfel, segmentul de Explorare şi Producție devine Upstream, segmentul de Rafinare şi Marketing devine Downstream Oil iar segmentul de Gaze şi Energie devine Downstream Gas.

Gerhard Roiss, Preşedinte al Consiliului de Supraveghere OMV Petrom: „Doresc să îi mulţumesc dlui Secoşan pentru contribuţia sa la performanta companiei din ultimii ani. Expertiza dlui. Secoşan în sectorul energetic a ajutat la eficientizarea diviziei de gaze şi electricitate, astfel încât să poată face faţă mai bine mediului de afaceri dificil. În timpul mandatului său divizia a fost reorganizata pentru a îmbunătăţi orientarea către piaţă. Îi mulţumim pentru eforturile sale şi îi dorim succes în viitoarele sale planuri de afaceri.

De asemenea, îi urez bun venit Lăcrămioarei Diaconu-Pinţea în poziţia de membru al Directoratului OMV Petrom. Ea lucrează în cadrul companiei de 17 ani și a fost implicată în proiectul centralei electrice Brazi încă de la început. Odată cu această numire mă bucur sa subliniez diversitatea Directoratului OMV Petrom, 40% fiind reprezentat de femei și de asemenea faptul că români care s-au dezvoltat în cadrul companiei si al Grupului OMV sunt acum parte din managementul la vârf.”

Lǎcrǎmioara Diaconu-Pinţea, 41 de ani, a absolvit Finanțe in cadrul ASE București in 1997 şi a absolvit un program MBA la Wirtschaftsuniversität Wien (Universitatea de Economie din Viena) in 2008. Ea şi-a început cariera în OMV Petrom în 1998 in cadrul departamentului de Strategie, Planificare si Dezvoltare. Ulterior a deţinut diverse poziţii de management în cadrul OMV Petrom, de la Director Dezvoltare Corporativă cu atribuţii în Fuziuni şi Achiziţii, Strategie şi Relaţia cu Investitorii la Director al Unităţii de Afaceri Electricitate, de la crearea acesteia în octombrie 2007. În perioada ianuarie 2012 – septembrie 2013, Lăcrămioara a fost Vicepreşedinte Relaţia cu Investitorii în cadrul Grupului OMV. În prezent este responsabilă pentru Business Support Explorare si Producție in cadrul OMV E&P Gmbh în Viena.

Despre OMV Petrom

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze de 66 milioane bep. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,2 milioane tone anual şi deține o centrala electrica de înalta eficienta de 860 MW şi un parc eolian de 45 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România şi ţările învecinate prin intermediul a circa 780 benzinării.

OMV, cea mai mare companie industrială listată din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom, statul român, prin Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, deţine 20,64%, Fondul Proprietatea deţine 18,99%, iar 9,36% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

În ultimii 10 ani, investiţiile pentru modernizarea şi consolidarea OMV Petrom s-au ridicat la peste 11 miliarde euro. Anual, impactul direct, indirect şi indus al OMV Petrom în PIB-ul României este de circa 4,5%.

Din 2007, OMV Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilităţii corporatiste. În această perioadă, compania a alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându-se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală. „Ţara lui Andrei” este principala platformă de implicare în comunitate.