Acțiunile Netflix Inc. au scăzut cu aproape 20%, în condițiile în care platforma de streaming a estimat că numărul de abonați va înregistra o creștere redusă în primul trimestru din 2022, potrivit Reuters și finance.yahoo.com preluate de Agerpres.
Dacă în 2020 numărul clienților creștea cu peste 36 de milioane, la ora actuală Netflix se confruntă cu o încetinire semnificativă la acest capitol.
Compania prognozează că numărul clienților va crește cu 2,5 milioane în perioada ianuarie-martie 2022, deși a avut și producții de succes, cum a fost cazul peliculei „Don`t Look Up”, care a provocat dezbateri intense pe rețelele sociale. Cu toate acestea, analiștii se așteptau la o estimare de 5,9 milioane, potrivit datelor Refinitiv.
Netflix Inc a temperat așteptările experților și a invocat apariția cu întârziere a unor produse, precum a doua serie a serialului „Bridgerton” sau filmul „The Adam Project”.
După închiderea ședinței bursiere, acțiunile companiei au scăzut cu o cincime, la 408,13 dolari. Rivala sa Walt Disney Co a înregistrat un declin al titlurilor de 4%, iar acțiunile Roku Inc au suferit un recul de 5%.
Numărul clienților Netflix crescuse cu 8,3 milioane în trimestrul IV din 2021, deși analiștii estimau o majorare de 8,4 milioane. La finalul anului, numărul clienților pe plan global a ajuns la 221,8 milioane, în creștere cu 18,2 milioane comparativ cu 2020.
Tot în trimestrul IV din 2021, rezultatul pe acțiune pe bază ajustată s-a situat la 1,22 dolari și a depășit estimările de 0,82 dolari, iar veniturile au atins 7,71 milioane de dolari.
Netflix a anunțat săptămâna trecută majorarea prețurilor pe cele mai mari piețe, SUA și Canada.