Șantierul naval de la Mangalia s-ar putea închide, lăsând 2.600 de oameni fătă loc de muncă, după ce grupul sud-corean care deţine şantierul a înregistrat pierderi de peste 2,5 miliarde de dolari.
Potrivit econmica.net, șantierul Naval Daewoo Mangalia va fi vândut sau lichidat de către coreeni, din cauza problemelor financiare pe care grupul le-a acumulat de-a lungul anilor.
“Daewoo Mangalia şi DeWind (o companie din America ce operează mai multe parcuri eoliene) nu mai pot continua în actuala formă şi trebuie lichidate”, se arată în raport al acţionarului majoritar şi cel mai important creditor, Korea Development Bank.
În același comunicat, un oficial al KDB a explicat că lucurile vor fi mai clare după analizarea situaţiei financiare.
„Chiar dacă lucrurile vor fi mai clare după analiza situaţiei financiare, dacă să restructurăm diviziile din străinătate, se pare că lichidarea va fi singura soluţie”, a spus oficialul.
Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) este cel mai mare constructor de nave din România, fiind controlat de grupul sud-coreean Daewoo şi de statul român. Potrivit datelor Registrului Comerțului, șantierul a raportat pentru anul trecut pierderi de 700 milioane de lei, de aproape şapte ori mai mare faţă de anul 2013.