Românii nu mai sunt atenți la mărci, după ce inflaţia a crescut

Publicat: 14 04. 2023, 08:16
Foto simbol: Pixabay

Deși inflaţia dă puţin înapoi și a ajuns în martie, la 14.5%, ea continuă să fie ridicată. Produsele au rămas la fel de scumpe.

Scumpirile schimbă modul în care cumpărăm

Scăderea inflației nu are nicio influenţă în preţurile alimentelor, deocamdată. Asta în condiţiile în care au fost scumpiri semnificative în ultimii ani.

Comparativ cu anul 2019, la unele alimente de bază precum zahărul, untul cartofii, dar şi lactatele, preţurile au crescut cu zeci de procente, iar în cazul unora chiar s-au dublat. Specialiştii spun că până la finalul anului, inflaţia ar putea ajunge la o valoare de o cifră, respectiv 7%.

Consumatorii acordă o importanţă mai mare preţului produselor decât mărcii în acest an, estimează două treimi dintre comercianţi, aspect care le va crea dificultăţi, în condiţiile în care acţionarii pun o presiune tot mai mare pe majorarea preţurilor pentru a compensa creşterea costurilor, potrivit studiului Deloitte Retail industry outlook 2023, citat de Agerpres.

Schimbarea comportamentului cumpărătorilor va avea consecinţe asupra activităţii lor pe termen mediu.