Cu toate că este criză, românii investesc în haine , una dintre cele mai profitabile industrii din țara noastră, care a fost evaluată anul acesta la 1,9 miliarde de euro, potrivit ZF.
Potrivit datelor Euromonitor Internațional, se estimează o creștere de până la 2,9 miliarde de euro în 2015 și 4,2 miliarde de euro în 2020, având în vedere că în ultima lună au fost deschise sau anunțate deschiderile a peste 20 de magazine de îmbrăcăminte.
Retaierul suedez H&M a anunțat inaugurarea a trei noi magazine în luna noiembrie, la aproape 8 luni după ce a intrat pe piața românească, urmând să ajungă la 11 unități în România.
Potrivit oficialilor H&M, România este prima piaţă unde compania „şi-a făcut curaj” să deschidă atât de multe magazine din primul an de prezenţă pe piaţă.
Curajul lor a fost însă răsplătit, în condiţiile în care suedezii au avut în perioada martie-august vânzări de circa 21 de milioane de euro cu o reţea de şase magazine, potrivit unui raport financiar al companiei.
Nici liderul pieţei, Inditex, nu a stat degeaba în acest an, deschizând peste 20 de unităţi pentru cele şapte branduri din portofoliu (Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home, Oysho şi Massimo Dutti), semn că are încredere în consum.
Kenvelo, una dintre cele mai vechi prezenţe de pe piaţa locală de fashion, iese la atac cu un nou plan de business: preia franciza Lee Cooper şi face un parteneriat cu germanii de la Tom Tailor. Dacă totul merge bine, cele două branduri ar putea ajunge la o reţea de 30 de magazine fiecare în următorii trei ani.
Marile lanţuri internaţionale nu sunt singurele care îşi fac curaj să intre pe piaţă, care încă nu a atins valoarea de două miliarde de euro. Astfel, în ultima lună, brandul de lux Gerard Darel a deschis cea de-a doua unitate din România, în centrul comercial Băneasa Shopping Center.
Tot în această lună s-a deschis un alt magazin cu „alură” franţuzească, L’Atelier des Enfants, care vinde colecţiile pentru copii ale marilor designeri precum Boss, DKNY, Timberland şi Calvin Klein. Magazinul situat pe Calea Dorobanţilor, care a necesitat o investiţie de 110.000 de euro, oferă spre vânzare 2.000 de produse pentru copii.
Vezi AICI mai multe despre decizia privind contribuția statelor non-euro