Comercianții de băuturi spirtoase susțin că românii au consumat pe toată perioada anului trecut 4,6 milioane de litri de whisky. Din aceștia, circa un sfert numai în perioada sărbătorilor de iarnă, potrivit Business Magazin. Un calcul simplu arată că în perioada sărbătorilor, românii au băut un milion de litri de whisky.
În termeni financiari, s-au cheltuit per total circa 55 de milioane de euro pe whisky, din care un sfert în perioada mai sus amintită, deci circa 13 milioane.
Totuși, jucătorii din domeniu se așteaptă la un ușor declin, în contextul în care consumatorii se vor orienta spre băuturi mai ieftine, pe gustul atât a publicului feminin, cât și a celui masculin.
„Euforia cumpărăturilor de sărbători este, din păcate, istorie”, spune Tudor Furir, directorul importatorului Pernord Ricard, unul din cei mai mari jucători pe vânzările de whisky din România. „Există un oarecare optimism pentru 2012. Personal mă aştept la o creştere de 5-10% dacă previziunile macroeconomice se vor adeveri”, afirmă Furir.
În România, vânzările de whisky ocupă circa 50-60% din afacerile cu băuturi spirtoase.