România a înregistrat cea mai abruptă creștere la numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din Europa în primul trimestru al acestui an. Astfel, potrivit datelor prezentate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, numărul înmatriculărilor a urcat în primul trimestru cu 44,3% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, la 13.965 unităţi, relatează Mediafax.
Doar în luna martie înregistrările de automobile noi din țară au crescut cu 29%, de la 3.793 la 4.902 unităţi.
La total piaţă, numărul înmatriculărilor de vehicule noi a urcat în martie cu 17,9%, la 6.871 de unităţi, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, potrivit DRPCIV, în luna martie cea mai populară marcă a fost Dacia, cu 1.159 de autoturisme înmatriculate, în urcare cu 31,7% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut. Ford îi urmează în top companiei românești cu 729 unităţi, Volkswagen (598), Skoda (419) şi Renault (248).
În primele trei luni ale anului însă, piaţa automobilelor noi din UE, măsurată după înmatriculările de autoturismele noi, a scăzut în primele trei luni cu 7,7%, de la 3,589 milioane la 3,312 milioane unităţi. Numărul înmatriculărilor din UE a coborât cu 7% în martie, la 1,453 milioane unităţi, minimul ultimilor 14 ani.
Volkswagen rămâne lider detaşat al pieţei europene în topul constructorilor auto. Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda, cele patru mărci ale grupului german, au acumulat în primul trimestru un total de 781.831 înmatriculări de autoturisme noi în UE, în stagnare faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.
Locul al doilea este ocupat de grupul francez Peugeot SA, cu mărcile Peugeot şi Citroen, care a înregistrat o scădere de 17,3%, de la 482.595 la 399.161 înmatriculări.
Renault este al treilea mare constructor auto european, cu 276.068 înmatriculări de autoturisme noi în primul trimestru, în scădere cu 23,1%.
Companiile franceze sunt urmate în top de Ford, General Motors, Fiat, BMW, Daimler, Toyota şi Nissan.