România a ratat o investiție-gigant de 1,4 miliarde de euro. Belgienii de la ABEE nu vor mai construi la Galați fabrica de baterii electrice pentru industria auto
Compania belgiană Avesta Battery and Energy Engineering (ABEE) a anunțat că nu va mai construi la Galați fabrica de baterii electrice pentru industria auto, plan de afaceri în valoare de 1,4 miliarde de euro, ci se angajează în discuții cu alte două țări pentru a determina locația optimă.
Ce căuta ABEE și n-a primit: Infrastructură, disponibilitatea forței de muncă și sprijin guvernamental
„Noua gigafabrică este o mișcare strategică a Avesta Holding pentru a răspunde cererii tot mai mari de soluții de stocare a energiei fiabile și durabile, atât în aplicațiile auto, cât și în energia regenerabilă. (…) Această nouă gigafabrică va juca un rol crucial în promovarea tehnologiilor de energie curată. (…)
Decizia ABEE cu privire la locația gigafabricii va fi influențată de factori precum infrastructura, disponibilitatea forței de muncă și sprijinul guvernamental. Compania își propune să finalizeze locația în următoarele luni și să înceapă construcția la scurt timp după aceea. În timp ce ABEE a decis să-și încheie colaborarea la proiect în România, continuăm să explorăm alte locații promițătoare pentru a sprijini creșterea noastră strategică”, a transmis compania, citată de Profit.ro.
Ce urma să se construiască ABEE în Galați – Mii de locuri de muncă pierdute
Investiția urma să genereze în final circa 8.000 de locuri de muncă.
Viitoarea fabrică de la Galați urma să aibă o capacitate de 22 GWh pe an. Ca posibilitate de extindere este prevăzută și o unitate de reciclare a bateriilor, cu o capacitate de 50.000 tone/an. Investiția, astfel, urma să aibă o valoare estimată la 200 de milioane de euro.
Fabrica urma să devină în întregime operațională în 2026.