Reuters: Compania Grup Feroviar Roman, interesată de privatizarea căilor ferate din Grecia

Publicat: 13 04. 2012, 15:31
Foto: greek-islands.us

Trei companii europene, printre care și una din România, vor să cumpere o parte sau chiar tot sistemul feroviar al Greciei, o țară înglodată în datorii, care încearcă astfel să-i mulțumească pe creditori. Rusiaia în calcul cumpărarea întregii rețele de căi ferate și a operatorului grec Trainose, în timp ce Grup Feroviar Roman (GFR) – cel mai mare operator privat de căi ferate din România – și-a exprimat interesul privind sectorul feroviar de mărfuri al țării, relatează Reuters, care citează înalți demnitari greci.

Compania franceză SNCF își dorește de ceva vreme deja ”bucata” de transport a pasagerilor și a purtat discuții la Atena și Paris atât în 2010 cât și la finele anului trecut, a precizat un alt demnitar grec, care a luat parte la aceste discuții.

Totuși, un purtător de cuvânt din Paris al SNCF a negat informațiile precizând că operatorul francez ”nu este interesat de achiziția Trainose și nici a unei companii sau rute feroviare din Grecia”.

Contactați de Reuters, reprezentanții companiei feroviare române GFR nu au dorit să comenteze informațiile. Însă unul dintre oficialii greci susține că s-a întâlnit de mai multe ori cu delegații ale GFR, ultima dintre acestea având loc în februarie.

Grecii speră că, prin privatizarea Trainose și a Organizației Căilor Ferate din Grecia (OSE), vor strânge 200 milioane euro. Grecia a preluat datoria acestor companii, de peste 10,7 miliarde de euro, dintre care aproximativ 700 milioane euro de la Trainose.

Grup Feroviar Roman este o companie privată cu 1.710 angajați. Printre clienții săi se numără Holcim, ArcelorMittal Galați, Compania Națională a Huilei, Petrom, Shell Gaz România și Rafo. Grampet SA deține 50,45% din GFR, Vasile Didila – 26,1%, Rapid Com – 14.1%, iar  compania Turnoprest – 9%. Ultimele două dintre companiile enumerate îi aparțin tot lui Vasile Didila, un afacerist care avea, în 2010, o avere estimată la 43 – 45 de milioane de euro.