Restaurantele fast food răspunsul britanicilor la criză: Mc Donald’s și KFC, premianții recesiunii

Publicat: 16 01. 2012, 23:46
Foto: dailymail.co.uk

Pentru prima dată în istorie drumurile la fast food sunt alegerea a mai mult de jumătate dintre britanici care ies să ia masa în oraș.

Criza și reducerea puterii de cumpărare a obligat milioane de familii să reducă costurile neesențiale, bugetul pentru mese la restaurant fiind primul afectat. Nevoia i-a îndemnat pe mulți să treacă la alternative mai convenabile precum burgerii și puiul prăjit.

Potrivit companiei NPD, care se ocupă cu studiul cheltuielilor consumatorilor, din totalul de 11 miliarde de mese în oraș ale britanicilor 5,5 miliarde au fost la un restaurant fast food. Datele se referă global la toate ieșirile, cele din timpul serviciului cât și cele din timpul liber, fie ele la cantine, restaurante sau pub-uri.

Practic 50,45 dintre ieșirile la masă ale englezilor au fost la așa numitele restaurante cu servire rapidă, față de 47,3% cât reprezentau aceste ieșiri din total acum doi ani. Termenul restaurant cu servire rapidă include potrivit studiului britanic și cafenelele.

„Pentru că mâncarea la fast-food a devenit atât de ieftină, acest lucru a ţinut departe familiile de restaurantele independente sau pub-uri”, a spus unul dintre specialiștii de la NPD. “Familiile vor să știe ce primesc. Iar în privința celor de la Mc Donald’s și KFC știu că vor primi o experiență culinară consistentă la un preț bun”, adaugă el citat de telegraph.co.uk.

În ultimii patru ani numărul meselor în oraș  și bugetul alocat acestora a scăzut constant în Marea Britanie. Dimensiunile acestui sector scăzând de la 50,8 miliarde de lire în 2008 la 49,2 miliarde de lire în 2011.

Aceste cifre vin în sprijinul declarațiilor reprezentanților lanțurilor de supermarketuri, care afirmau că numărul de semipreparate comercializate a crescut în ultima perioadă.