Reprezentanții lanțurilor de supermarket-uri din Polonia susțin că impozitul pe cifra de afaceri propus de guvern necesită schimbări majore dacă acesta ar trebui să funcționeze ca o armă împortiva concurenților străini care domină piața poloneză, informează blink.htcsense.com.
Partidul eurosceptic Lege și Justiție care a câștigat alegerile generale de luna trecută nu a precizat explicit dacă noua taxă este menită să creeze impedimente pentru Tesco, Carrefour, Auchan, Kaufland, Metro sau alți competitori străini.
Nemulțumiți de noua taxă, mulți jucători de pe piața poloneză și-au unit forțele pentru a susține că reglementarea, în forma sa actuală, nu vine în ajutorul lor, ci le îngreunează situația.
Astfel, mai multe companii locale au înființat Forumul Comerțului Polonez pentru a cere modificarea impozitului propus. Formul intenționează să ceară premierului Beata Szydlo și guvernului său ca impozitul să fie unul progresiv.
Dar natura progresivă a impozitului dorită de Form ar avea un efect discriminatoriu, potrivit Organizației Poloneze de Comerț și Distribuție (POHiD). Acest tip de impozit ar fi incompatibil cu legislația UE și legislația poloneză în domeniul concurenței, susține șeful POHiD, Andrzej Falinski.
De asemenea, Forumul a sugerat ca Executivul să renunțe la criteriul privind suprafața magazinelor și a făcut un apel cu privire la un nou impozit pe e-commerce, de asemenea, marcat de o puternică prezență străină, prin companii precum Allegro, din Africa de Sud, sau Orlando, din Germania.
Anul trecut, vânzările înregistrate de lanțurile de magazine cu capital străin au reprezentat 53% din vânzările totale ale supermarket-urilor din Polonia.