Reprezentant al crescătorilor de păsări, despre prețuri: În afară de adaosul comercial, retailerii încasează taxa de raft și taxa de marketing. Hai să le dăm jos pe amândouă și ce mai au ei pe acolo (VIDEO)

Reprezentant al crescătorilor de păsări, despre prețuri: În afară de adaosul comercial, retailerii încasează taxa de raft și taxa de marketing. Hai să le dăm jos pe amândouă și ce mai au ei pe acolo (VIDEO)
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Leonard Stafie, reprezentant al Asociației Profesionale a Crescătorilor de Păsări din Iași, a declarat joi, pentru B1 TV, că pentru a avea prețuri mai mici la alimentele de bază ar trebui ca retailerii să taie din adaosul comercial și să renunțe la taxa de raft și taxa de marketing.

Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Politica Zilei”, moderată de Ioana Constantin pe B1 TV, în contextul în care Guvernul Ciolacu intenționează să ia măsuri pentru reducerea prețurilor la alimentele de bază. Până acum, guvernanții au avut discuții doar cu reprezentanții marilor magazine, producătorii și procesatorii reproșând că ei nu au fost băgați în seamă. Aceștia din urmă se mai plâng că diferența dintre prețurile actuale la raft și cele care ar putea exista ar putea fi suportată doar de ei, pe când profiturile retailerilor vor rămâne intacte.

Crescătorii de păsări cer retailerilor să taie din taxe

„La ouă mereu a fost o problemă în România din punct de vedere al ouălor aduse din spațiul intracomunitar, din Polonia sau Ungaria. Deci fermierii noștri pe o ață dansează, că diferențele de la 10 bani în plus sau în minus înseamnă deja faliment pentru ei, iar anul trecut prețurile ridicate la cereale și energie deja s-au cunoscut în bugetul lor.

Cum nu prea ai cum să vinzi ouăle. că 70 – 80% din piață e asigurată de retaileri, va fi acest efect în care vor sta cu ouăle pe stoc dacă nu le vor da sub prețul de producție. Au mai fost cazuri în ultimii ani.

În afară de adaosul comercial, trebuie să ținem cont că retailerii încasează taxa de raft și taxa de marketing. Dacă discutăm, hai să dăm jos taxa de raft, hai să dăm jos din taxa de marketing și ce mai au ei pe acolo, nu? Cred că asta a și fost gândirea celor de la Guvern, bănuiesc, de au vorbit numai cu retailerii”, a declarat Leonard Stafie, pentru B1 TV.

Acesta a mai susținut că trebuie să ținem cont de legea legată de concurență și de legea cu 51% produse românești, care „a rămas undeva suspendată în aer și nu se aplică”.

„Discutăm și despre educația consumatorului, adică eu când mă duc să caut un produs în supermarket, mă duc să caut produsul românesc și chiar dacă e mai scump cu 10 bani, cumpăr cu 10 bani”, a mai spus reprezentantul crescătorilor de păsări.

Acesta a dat apoi un exemplu de acum câțiva ani pentru a ilustra competiția incorectă dintre producătorii români și cei din Polonia sau Ungaria pe piața românească: „Facem licitație pentru ouă, de exemplu, dar îmi livrezi ouăle de la Constanța la paltformă la Arad. Pe mine mă costă mai mult transportul decât ouăle și ăla dacă vine pe autostradă din Polonia sau din Ungaria și are subvenționat transportul, vine cu prețul mai jos la ou”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`