Record de vânzări online în perioada Paștelui: Vezi cât au cheltuit românii pe cadouri în magazinele virtuale
Comerțul electronic cu plata online câștigă tot mai mulți adepți în România. Cel mai bine se vede acest lucru înaintea marilor sărbători. Numai în perioada pascală, românii au cheltuit aproape 16 milioane de euro online, iar avansul acestui tip de comerț a fost de 42% în primele trei luni ale anului.
Din cele aproape 16 milioane de euro cheltuite online în perioada 15 martie-14 aprilie, cele mai căutate produse au fost jucăriile, confecțiile și florile. Cu alte cuvinte, Cadourile. Creșterile înregistrate la vânzarea acestor produse în perioada amintită sunt uimitoare! Numai vânzarea de jucării a crescut cu 83 de procente, semn că iepurașul a avut de alergat serios de Paște, nu glumă.
Paștele poate fi considerat perioada de vârf a comerțului electronic cu plata online dar per ansamblu, între trimestrul întâi al acestui an a cunoscut o evoluție pozitivă. Comform statisticilor unuia dintre jucătorii de pe piață, comerțul online a crescut cu 42% față de aceași perioadă a anului trecut, până la 51,9 milioane de euro. O altă platformă de plăți online a raportat și ea vânzări de 43 milioane de euro.
Creșterea comerțului electronic cu plata online se bazează pe mai mulți factori. Pe de-o parte, avem campaniile de promovare intensive a serviciilor de acest gen. Pe de altă parte, cel mai important factor îl constituie dezvoltarea metodelor de plată și a serviciilor oferite clienților în sectorul de comerț electronic. Piața se maturizează iar banii se simt tot mai incomod în portofel alături de cardurile bancare.
Perioadă 15 Martie-14 Aprilie:
-Jucării-creștere 83%
-Cadouri-80%
-Textile-59%
-Flori-39%