Deşi călătorii sunt nevoiţi să suporte căldura din maşinile fără sistem de climatizare, reclamele de pe autobuzele şi tramvaiele RATB aduc anual un venit suplimentar de peste un milion de euro, scrie economica.net.
Printre clienţi fideli ai acestui tip de expunere mediatică se numără băncile, supermarketurile, magazinele de haine, de ceasuri și cosmetice, companii de telefonie, branduri auto, companii aeriene.
767 de autobuze au circulat anul trecut cu reclamă, şi doar 5i troleibuze şi 8 tramvaie au adus venituri Regiei. Tariful cel mai mare este de 5.000 de euro pe lună, pentru un tramvai cu trei vagoane.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat RATB cu 150.000 lei pentru condiții de transport improprii.
Printre probleme sesizate se numără pavimente pătate, pline de grăsimi şi praf, spărturi ale plăcilor de melamină din interiorul vagonului în dreptul scaunelor etc.
Acestora li se adaugă și lipsa unui regulament de aplicare a normelor de igienă – lipsa aerului condiţionat sau aer condiţionat nefuncţional, lipsa neoanelor pentru iluminat interior, geamuri murdare şi pline de calcar. (Detalii AICI)
Există și o contradicție. RATB se confruntă cu probleme de natură financiară. ANAF a instituit popriri pe conturile Regiei din cauza datoriilor la bugetul de stat. (Detalii AICI)