Radu Mazăre pune noi biruri în staţiunea Mamaia. Începând cu anul acesta, orice persoana care locuieşte în Mamaia dar şi orice agent economic va plăti o taxă de promovare, care variază între 100 şi 4 mii de lei. Astfel, 30% din bani vor merge la Consiliul Local, iar restul, de 70% în bugetul Asociaţiei Patronale Mamaia, care ii va folosi pentru a promova litoralul românesc în ţară şi străinătate.
Agenţii economici din Mamaia , mai precis proprietari de hoteluri, moteluri, pensiuni, cazinouri, magazine, farmacii, ateliere foto sau spălătorii auto vor plăti o taxă pentru promovarea staţiunii.
„Din taxa asta de promovare 30% o sa revină Primariei – bani pe care noi o să-i cheltuim la promovare – și 70% o să rămână Agentiei Patronale, să-i cheltuiască în târgurile de turism specifice lor si unde se duc ei și vor să fie prezenți”, a spus edilul.
Radu Mazăre a mai precizat că această taxă va fi plătită si de către cei care deţin apartamente în staţiune.
„Este inclusiv pentru cei care dețin apartamente în Mamaia. Că dacă piața imobiliară în România toată, scade, în Mamaia crește. Asta nu e întamplător, ci este rodul unui efort de promovare la care trebuie să participe și domnii”, a mai precizat Radu Mazăre.
Taxa de promovare nu va fi aceeaşi însă pentru toata lumea, ci va fi diferenţiată, în funcţie de veniturile fiecărui resident din staţiunea Mamaia.
„Hotelierii, cluburile, cei care se consideră că produc sau gestionează o afacere mai mare vor plăti 4.000 RON pe an, acestă taxă se va plăti la autorizare, taxa fiind între 1.000 și 4.000 RON, iar activitățile mai mici de tipul magazinele, freelancerii, cei care îşi desfăşoară activitatea aşa cum pot pe venituri mai mici, vor plăti sume mult mai mici de atât, între 100 RON , adică un milion de lei vechi pe an, până la 1.000 RON”, a declarat purtătorul de cuvânt al Asociației Patronale Mamaia, Anca Nedea.
Cei mai nemulţumiţi sunt proprietarii de locuinţe din staţiune. Oamenii sunt revoltaţi şi spun că nu văd niciun beneficiu pentru ei, în urma achitarii acestor bani.