Noua platformă de la Registrul Comerțului a fost lansată la 1 august și a costat circa 39 de milioane de euro, dar până în prezent nu a funcționat în nicio zi fără probleme grave de securitate și de accesibilitate a bazei de date din partea instituțiilor bancare, potrivit Economedia.ro.
În teorie, noua platformă ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Totuși, la data lansării, băncile nu puteau să o acceseze nici măcar pentru a verifica actualizarea datelor unei firme care avea nevoie de un card nou sau care se afla într-un proces de creditare.
În timpul testării și securizării, platforma avea breșe atât de mari încât CNP-urile și contractele de închiriere ale firmelor erau vizibilor. De altfel, chiar și angajații de la Registrul Comerțului au recunoscut că au fost nevoiți să lucreze ore suplimentare pentru că platforma nu este operabilă.
Firma care a dezvoltat platforma susține că problemele au fost generate de complexitatea proiectului, de faptul că au apărut situații atipice atunci când aceasta a fost utilizată în masă, că s-au acumulat solicitări din perioada în care nu au funcționat serviciile ONRC și că situația este în curs de remediere.
Întrucât erorile sunt foarte frecvente, băncile nu pot să își desfășoare normal activitatea de creditare către societăți comerciale.
„Nu pot nici măcar oferi un card bancar unei firme. De ce? Pentru că la solicitarea și emiterea unui card pentru o firmă, reprezentantul băncii are obligația de a face interogări la Registrul Comerțului, interogări în care să verifice dacă sediul este expirat, dacă datele firmei sunt actualizate etc”, spune reprezentantul unei bănci.
Toate cele cinci bănci mari din România cu care a discutat Economedia au confirmat că au probleme cu noua platformă a ONRC și că nu pot face interogări.