Prețurile "psihologice", care se termină în 99, interzise pentru produsele alimentare de la 1 iunie
De la 1 iunie, odată cu reducerea TVA la alimente, comercianţii nu vor mai avea voie să afişeze în magazine prețuri care se termină în 99 de bani pentru produsele alimentare, acestea fiind considerate că au un efect psihologic care îi determină pe români să cumpere mai mult, informează B1 TV.
Oamenii susţin că modificarea modului de afişare a preţului alimentelor îi va ajuta sa-şi organizeze mai bine bugetul şi astfel, nu vor mai avea surprize în momentul în care ajung la casele de marcat.
Cumpărătorii susţin că măsura este bine venită.
„Sunt enervante pentru că te duc în eroare. E bine să fie preţul rotunjit”, spune un cumpărător.
În timp ce unii cumpărători din hipermarketuri sunt deranjaţi că trebuie să plece acasă cu un pumn de mărunţiş, alţii spun că pentru buzunarul lor, chiar şi o diferenţă de un ban contează.
Însă preţurile psihologice vor rămâne în continuare la produsele nealimentare şi la cele aflate în promoţie.