Uzina auto de la Craiova nu reuşeşte să atingă nivelul de calitate dorit de americanii de la Ford, potrivit preşedintelui Ford România, Jan Gijsen, care se declară “dezamăgit” de cei aproape 3.600 de muncitorii ai fabricii, scrie publicaţia spaniolă Las Provincias.
Angajaţii fabricii din Craiova realizează o cantitate mare de maşini cu erori, iar Ford nu reuşeşte să atingă nivelul minim de producţie de maşini, pe care compania multinaţională îl cere, încetinind planificarea producţiei la nivel european.
Potrivit directorului general şi preşedinte al Ford România, Jan Gijsen, producţia se desfăşoară într-o manieră defectuoasă, fapt pentru care s-a declarat “dezamăgit” de muncitorii săi, problemă care nu există în nicio altă fabrică Ford din lume.
“Încă există o diferenţă între producţia uzinei noastre şi a altor uzine. Deci este foarte important să recuperăm această diferenţă înainte să începem să producem noi motoare”, a spus preşedintele Ford România, într-un comunicat intern de acum o lună.
În februarie 2011, şeful ford declara că fabrica de la Craiova nu este pregătită să asambleze modelul Trransit Connect. În martie raporta o problemă cu un furnizor de amortizoare care i-au ţinut patru zile pe loc.
Luna trecută, preşedintele Ford România a cerut o reacţie rapidă din partea angajaţilor fabricii.
“Suntem contracronometru. Primele prototipuri de vehicule şi motoare sunt programate să intre în producţie la mijlocul acestui an. Prin urmare, în lunile următoare trebuie să se îmbunătăţească atât calitatea cât şi fluxul de producţie actual”, preciza şeful Ford într-un comunicat intern.
Avertismentul din această lună aproape că are o tentă de ameninţare, în orice caz a fost mai dur.
“Trebuie să spun că suntem dezamăgiţi de performanţa noastră pe plan intern, de modul în care livrăm clienţilor noştri interni. Când văd numărul de rectificări necesare ca urmare a controalelor de calitate, îmi dau seama că nu se acordă importanţă clienţilor. Am implementat toate procesele şi instrumentele adecvate. Am făcut toate programele de formare necesare. Trebuie să ne concentrăm pe ceea ce facem. În prezent există volume mici şi nu sunt mulţumit cu procesul nostru intern”, explica Gijsen, care tot nu a reuşit ca vechea fabrică Daewoo să atingă nivelul de calitate cerut de Ford.