Praktiker intenționează să se retragă din România. Grupul a anunțat pierderi de 348 de milioane euro în primele nouă luni din 2011

Publicat: 28 03. 2012, 11:42
Foto: ritech.ro

Grupul Praktiker are de gând să se retragă din România după ce a raportat pierderi de 348 de milioane euro în primele nouă luni din 2011, în comparație cu un rezultat negativ de 100.000 de euro anunțat în urmă cu un an, relatează Capital.ro. În trimestrul al treilea, retailerul a anunţat pierderi de 26 milioane de euro, față de un profit de aproape 12 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. Politica de discount-uri mari a lovit puternic rezultatele Praktiker. De asemenea, în 12 luni acţiunile grupului au pierdut trei sferturi din valoare.

Grupul Praktiker are 440 de magazine de bricolaj în nouă ţări, incluzând şi reţeaua Max Bahr. Doar în Germania, grupul are aproximativ 330 de magazine. În divizia internaţională a Praktiker sunt incluse operaţiunile din România, Grecia, Turcia, Polonia, Ucraina, Bulgaria, Ungaria şi Luxemburg.

Pentru a reveni la profitabilitate Praktiker va închide aproximativ 15% din magazinele din Germania, se va retrage din Albania şi va evalua restul activităţilor internaţionale. În 2011, conducerea Praktiker a aprobat un plan pe termen de trei ani de rentabilizare a operaţiunilor ce presupune investiţii de 300 de milioane de euro.

În România, Praktiker are o reţea de 27 de magazine, iar vânzările nete ale Praktiker în țara noastră au scăzut cu 24,4% în primele nouă luni ale anului trecut, la 116,1 milioane de euro, pe fondul condiţiilor economice dificile, a anunţat grupul german de bricolaj, citat de Capital.ro. Vânzările Praktiker în România au scăzut în trimestrul trei cu 17%, la 47,4 milioane de euro.

Principalii concurenți ai Praktiker în România, o piață estimată la aproximativ 1,7 miliarde de euro, sunt Bricostore, Dedeman, Arabesque, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi, Mr. Bricolage și Leroy Merlin.