Prada, celebrul grup italian din industria produselor de lux, a anunțat că va înființa un consiliu intern pentru diversitate și contra rasismului, relatează AFP citat de Economica.net.
Vestea vine în contextul în care Prada a fost nevoit să retragă de la vânzare, weekend-ul trecut, din unul dintre magazinele sale în New York, o serie de articole, care evocau caricaturi rasiste din secolele XIX și XX.
„Transmite regretele noastre profunde și scuzele noastre sincere pentru produsele Pradamalia, care au șocat publicul. Ele au fost retrase de pe piață și nu vor fi puse din nou în vânzare”, au precizat reprezentanții companiei pe Twitter, potrivit sursei citate.
Scandalul uriaș a pornit după ce mai multe obiecte prezente în vitrina magazinului Prada din SoHo, cartier din New York, au generat emoții puternice pe rețelele sociale. Printre articolele în culpă, se regăseau brelocuri, huse pentru telefoane mobile și tricouri, care conțineau motive ce se asemănau izbitor cu caricaturile de tip „blackface” („față neagră”).
Așadar, aceste imagini evocau chipuri de afro-americani cu ochi bulbucați și buze groase, despre care sursa citată scrie că, în secolele XIX și XX, erau folosite pentru a-i ridiculiza pe afro-americani, pe care îi prezenta ca pe niște persoane ignorante, naive și leneșe.
Prima persoană care a denunțat public gigantul italian a fost o avocată, care a trecut prin fața vitrinei, și a publicat, joi seară, mai multe imagini pe contul ei de Facebook. Odată cu escaladarea tensiunilor, reprezentanții Prada au schimbat strategia de comunicare.
„Asemănarea produselor noastre cu «blackface» nu a fost deloc una intenționată, dar recunoaștem că acest lucru nu scuză daunele cauzate. De acum înainte, ne angajăm să îmbunătățim cursurile noastre de formare profesională și diversitatea și vom înființa imediat un consiliu consultativ care să ne ghideze eforturile în materie de diversitate, includere și cultură”, a precizat grupul Prada.
Mai mult decât atât, grupul italian s-a angajat „să examineze procedurile ce au dus la situația în care astfel de produse au ajuns pe piață” și „să doneze încasările obținute pentru acele produse unei organizații newyorkeze care luptă pentru justiție rasială, o valoare în care noi credem cu fermitate.