Posesorii de mașini electrice ar putea fi mai avantajați de o altă soluție de încărcare la domiciliu

Publicat: 12 09. 2022, 11:01
Actualizat: 12 09. 2022, 11:05
Sursă foto: Pixabay

Reducerea plafonului până la care prețul energiei va fi compensat dar și costurile uriașe pentru aceste depășiri pot determina mulți posesori de mașini electrice să regrete achiziția în cazul în care vor dori, cum e și firesc, să le încarce acasă.

În contextul crizei combustibililor, vânzările de mașini electrice și hibride au crescut față de cele diesel în acest an: doar în prima jumătate a anului, vânzările pentru autoturismele de acest gen au crescut cu peste 400 de procente și cu 120% în cazul celor hybrid plug-in.

Soluția cea mai ieftină ar putea fi încarcarea acasă doar pentru cei care dețin panouri solare.

Inconvenientul stațiilor electrice publice: nu sunt suficiente iar șoferii sunt nevoiți deseori să aștepte la cozi

Șoferii ar putea ieși mai ieftin dacă aleg să alimenteze mașinile la stațiile  publice de încărcare ce taxează cu aproximativ doi lei kilowatul; aceste alimentări ar putea consuma între 150 și 200 de kilowați pe lună, în timp ce limita până la care facturile sunt compensate este 255 de kilowați.

Daniel Cioncă este un posesor de mașină de tip plug-in hybrid pe care o încarcă acasă, conform PRO TV, și conduce aproximativ 1.000 de km pe lună. Ceea ce, conform sursei citate, presupune un consum lunar de 200 de kw, pentru că folosește în cea mai mare parte doar componenta electrică a mașinii:

„O încărcare zilnică este cam de 7 kw la lună, între 150 și 200 kw. Văzând măsurile pe care guvernul le implementează ne punem ușoare semne de întrebare pentru că bineînțeles acest consum este peste plafonul pe care guvernul l-a indicat și e oarecum curios pentru că se încurajează achiziționarea acestor mașini electrice, dar din păcate dacă se va opta pentru un nou plafon și un nou preț, acest lucru va fi imposibil de exploatat. Dacă va crește prețul pe kilowat și va depăși un 0,80 bani pe kw, practic rentabilitatea unei mașini electrice nu se mai justifică” a precizat șoferul amintit.

Problema costurilor în contextul plafonării

O mașină complet electrică are un consum mediu de 25 de kw la sută de km iar la o estimare de 1.000 km lunar, proprietarul are nevoie de 200 de kw la care se adaugă factura de curent de la întrebuințările casnice. Astfel, îi scad șansele să se încadreze în plafonul care stipulează un consum mediu lunar de până la 255 de kW/h.

Conform jurnaliștilor amintiți, posesorii de mașini electrice vor achita în continuare 68 de bani dacă se încadrează în 100 kw/h pe lună sau 80 bani dacă au un consum între 100 și 255 kW/h; la un consum de până la 300 kw, diferența de la 255 este taxată cu prețul din contract, iar dacă depășim 300 kw, vor plăti prețul întreg pe tot consumul.