Prelungirea digului de larg al Portului Constanţa, care trebuia demarat la începutul anului 2010, avea ca termen de finalizare data de 1 februarie 2015. Nefiind gata la termen, riscăm să nu mai primim finanțare de la UE. Astfel, statul român ar urma să suporte cheltuielile de execuție care se ridică la 143 de milioane de euro.
Semnat sub ameninţarea blocării fondurilor europene, contractul a făcut obiectul unei investigaţii din partea Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. Constructorul olandez invocă acum întârzierea eliberării unor autorizaţii pentru lucrările de şantier. Reprezentanţii Van Oord România susţin că au solicitat şi au primit din partea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime avizul pentru prelungirea termenului de finalizare, informează Adevărul.
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a încheiat pe 1 februarie 2013 două contracte privind investiţia „Prelungirea digului de larg din Portul Constanţa“. După câteva luni, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a constatat că ambele acorduri contractuale au fost modificate după adjudecare, în favoarea firmelor olandeze şi în dauna statului.