Piața auto românească a avut în luna august cea mai puternică creștere din uniunea Europeană, în timp ce piața europeană s-a contractat cu 5% pe fondul recesiunii și a șomajului record.
În România au avut loc cele mai multe înregistrări de autoturisme noi, în urcare cu 25,5% la 6.300 unități, potrivit Mediafax.
În luna august, vânzările auto din UNE au coborât la 653.900 unități, față de 688.200 în aceeași perioadă a anului trecut.
Piața auto românească s-a contractat în primele opt luni cu 17,6%, de la 44.400 la 36.600 unităţi, în timp ce înmatriculările în Europa au scăzut cu 5,2%, de la 8,26 milioane la 7,84 milioane mașini.
Cele mai abrupte scăderi în perioada ianuarie-august au fost înregistrate în Olanda (-31,6%, la 270.300 automobile), Cipru (-40%, la 4.900 unităţi) şi România.
Germania, cea mai mare piaţă europeană, a consemnat o scădere de 6,6% la nivelul primelor opt luni, la 1,97 milioane autoturisme, cu un declin de 5,5% în august, la 214.000 unităţi.
Marea Britanie este singura mare economie europeană care a înregistrat în acest an o creştere semnificativă a pieţei auto. Astfel, înmatriculările din Regatul Unit au urcat cu 10,9% în august, la 65.900 unităţi, respectiv cu 10,4% de la începutul anului, la 1,39 milioane.
În topul mărcilor, Dacia a avut cea mai bună creştere în primele opt luni ale anului. Astfel, înmatriculările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 18,7% în perioada ianuarie-august, la 189.900 unităţi, cota de piaţă a mărcii româneşti urcând astfel de la 1,9% la 2,4%.
În august, vânzările Dacia în UE au urcat cu 16,5%, la 21.000 unităţi, cu o cotă de piaţă de 3,2%.
Cei mai mari producători auto europeni, Volkswagen şi PSA Peugeot Citroen, au înregistrat scăderi puternice ale vânzărilor în luna august.
Astfel, înmatriculările Volkswagen în UE au scăzut în august cu 11,2%, 171.400 unităţi, astfel că declinul consemnat de grup de la începutul anului s-a accentuat la 4,6%, cu 1,95 milioane automobile livrate.