Pfizer se așteaptă ca vânzarea vaccinului anti-COVID-19 dezvoltat cu BioNTech să genereze 15 miliarde de dolari în 2021. Suma reprezintă un sfert din veniturile prognozate pentru acest an
Pfizer Inc. a precizat, marți, că se așteaptă să genereze 15 miliarde de dolari – sau aproximativ un sfert din veniturile totale prognozate pentru acest an – din vânzarea vaccinului anti-COVID-19 pe care l-a dezvoltat alături de partenerul său german BioNTech, relatează Reuters.
Vânzarea vaccinului anti-COVID-19 produs de Pfizer și BioNTech ar putea genera 15 miliarde de dolari în 2021, spune grupul american
Producătorul de medicamente se străduiește să livreze într-un ritm vertiginos două miliarde de doze de vaccin în anul 2021, în contextul în care țările se grăbesc să semneze acorduri de aprovizionare ca parte din eforturile de a controla o pandemie care este asociată cu moartea a peste 2 milioane de persoane la nivel global.
Începând cu 31 ianuarie, Pfizer a furnizat 65 de milioane de doze de vaccin la nivel global, respectiv 29 de milioane către SUA. Compania se așteaptă să furnizeze guvernului american 200 de milioane de doze până la finalul lunii mai.
Pentru a-și atinge obiectivul, Pfizer Inc va trebui să livreze în medie circa 10 milioane de doze pe săptămână, ceea ce ar reprezenta o rată de două ori mai mare decât cea cu care grupul american și BioNTech au livrat dozele către Statele Unite până la final de ianuarie, arată calculele Reuters.
Cu toate acestea, aprovizionarea s-a confruntat cu întârzieri în anumite zone ale Europei, din cauza schimbărilor făcute în procesul de fabricație pentru creșterea producției. Companiile, precizau luni reprezentanții BioNTech, au revenit pe drumul cel bun pentru respectarea calendarului european.
Pentru anul 2021, Pfizer a prognozat vânzări cuprinse între 59,4 miliarde de dolari și 61,4 miliarde de dolari, iar vânzările de vaccinuri, potrivit proiecției, ar putea reprezenta un sfert din total.
Spre exemplu, în anul 2020, Pfizer Inc a avut vânzări de 41,91 miliarde de dolari. Din total, vânzarea vaccinului pentru pneumonie Prevnar 13 a reprezentat 14%.
În România, campania de vaccinare anti-COVID-19 a debutat în 27 decembrie, chiar cu serul de la Pfizer și BioNTech
Vaccinul anti-COVID-19 de la Pfizer și BioNTech a fost primul aprobat pentru utilizare la nivelul UE. Între timp, atât serul de la Moderna, cât și cel de la AstraZeneca au primit undă verde din partea organismelor europene.
„Până la data de 2 februarie, au fost recepționate 948.149 de la compania BioNTech/Pfizer. Au fost distribuite 784.109 doze. Stocul existent la data de 2 februarie este de 164.040 de doze la nivelul centrelor regionale de stocare. Următoarea tranșă de vaccinuri de la compania BioNTech/Pfizer este estimată pentru săptămâna 8-15 februarie, de circa 163.800 de doze. În ceea ce privește numărul de doze recepționate de la compania Moderna, până la data de 2 februarieau fost recepționate36.000 de doze, care au ajuns în două tranșe diferite. Stocul, la acest moment, este de 36.000, iar din 3 februariese va face distribuțiaprimelor 26.210 la nivelul centrelor de stocare și către centrele de vaccinare. Din data de 4 februarie, în toate centrele de vaccinare se va efectua vaccinarea cu vaccinul de la Moderna, până pe data de 16 februarie.În ceea ce privește dozele pierdute, până la 31 ianuarie, inclusiv s-au înregistrat 1826 de doze pierdute, din totalul de 784.109 distribuite, ceea ce reprezintă 0,24% din numărul total al dozelor distribuite”, a declarat marți Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei naționale de vaccinare anti-COVID-19.