Patriarhia Română a realizat în 2011 un profit care îl depășește pe cel al unui lanț de restaurante fast-food, potrivit datelor financiare înregistrate la ministerul de Finanțe. Astfel, potrivit acestor cifre, persoana juridică Patriarhia Română (Administraţia Patriarhală) a reușit, anul trecut, venituri totale care depășesc 87 de milioane de lei și un profit net de aproape 28 milioane de lei, scrie Capital.ro.
Cheltuielile din 2011 ale Administrației Patriarhale au crescut la un total de 59.125.434 lei, după ce în 2010 cheltuise 34.876.221 de lei.
Anul trecut, Patriarhia a obținut venituri de peste 87 de milioane de lei, cu aproape 60 de milioane de lei mai mari decât în 2010, când realizase venituri de 27.285.500 de lei.
Dacă Patriarhia Română ar fi o companie privată, scrie sursa citată, atunci s-ar ridica la nivelul McDonald’s România, care a obținut un profit brut cu peste 5 milioane de lei mai mic (22.268.012 de lei) decât Administrația Patriarhală.
Patriarhia Română este formată din Mitropoliile, Arhiepiscopiile şi Episcopiile din întreaga Românie, alături de comunităţile din diaspora, formate la rândul lor din parohii.