Pandemia de coronavirus a dat lovitura de grație. Un celebru producător de aparate foto se retrage de pe piață, după 84 de ani

Publicat: 25 06. 2020, 12:00
Foto: Jakob Owens (Unsplash.com)

Olympus și-a anunțat vânzarea diviziei foto, respectiv ieșirea de pe piață, după 84 de ani de activitate. Olympus este unul dintre cele mai de prestigiu branduri din lume, care și-a găsit sfârșitul după 3 ani în care compania a ieșit doar pe pierdere.

Olympus, companie japoneză fondată în 1919, prezentă pe piață cu divizia foto din 1936, s-a concentrat în ultimii ani pe camerele foto mirrorless, device-rui care oferă performanța DSLR-urilor, dar fiind mai mici și mai ușoare. Concurența cu smartphone-urile, dar și cu principalele branduri concurente la capitolul DSLR-uri, Canon și Nikon, au răpus divizia foto a Olympus.

Anii ’90, perioada de glorie a aparatelor foto Olympus

Anii ’90 au fost de un real succes pentru aparatele foto de la Olympus, pe vremea când încă era utilizat filmul, iar digitalul se afla la începuturi. Olympus erape locul al doilea, după Sony. În 2017a înregistrat venituri de 3 miliarde de dolariîn business-ul aparatelor foto, iar anul trecut, doar 400 de milioane de dolari. Pandemia însă, a dat lovitura de grație.

Divizia foto a Olympus va fi vândutăunei firme japoneze cu capital privat, Japan Industrial Partners. Până în prezent, nu au fost anunțate detaliile tranzacției.

Strategia celor de la Olympus s-a schimbat radical. Compania japoneză se va concentra pe dispozitive medicale, în special pe cele de imagistică, precum endoscoape, unde lentilele joacă un rol crucial.