Nouă oameni din Oradea, afacerişti sau pensionari, s-au trezit fără bani în conturi. Reprezentanţii mai multor firme au vrut să ceară un credit, dar s-au trezit că sunt datori. Banca le spune că banii lor au ajuns la alte firme, însă ei spun că nici nu au auzit de acestea. Nouă plângeri au fost făcute la poliţia din judeţul Bihor, care a deschis o anchetă pentru a vedea cum a fost posibil ca sumele, deloc de neglijat, să dispară peste noapte.
Nouă orădeni, printre care patroni şi asociaţi de firme, s-au trezit fără bani în conturi. Raul Bocioc, asociatul unei firme din Oradea, spune că a cerut un credit pentru a finanța un proiect. La un moment dat însă, a fost informat de reprezentanții băncii că societatea sa este datoare, deși închisese linia de credit și chiar obținuse un document în acest sens. Aşa că a cerut explicaţii reprezentanţilor băncii.
Directoarea i-a dat un extras de cont în care apărea că firma a făcut mai tranzacţii cu alte societăţi sau persoane. Omul spune însă că nu avea nicio legătură de afaceri cu numele care apar pe documentul de la bancă.
La fel a păţit şi un alt orădean. Ioan Kornya a mers să retragă de la bancă 48.000 de lei, însă a aflat că nu mai avea niciun ban in cont. A primit și el un extras de cont: toţii banii s-au dus către două firme pe care nu le cunoștea, în baza a doua ordine de plată pe care nu le semnase.
În total, nouă plângeri de acest gen au fost făcute la poliţie.
”Polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Poliției bihorene efectuează cercetări cu privire la aspectele sesizate în plangerile primite, în această cauză urmând ca la finalizarea cercetăilor să fie facută o propunere corespunzătoare prin Parchet”, a declarat Alina Dinu, purtător de cuvânt al IPJ Bihor.
Oamenii s-au îndreptat şi împotriva unei foste funcţionare. Conducerea băncii spune că aceasta a fost dată afară în urma unui control intern şi a făcut o plângere penală pe numele ei.
Femeia susţine însă că este nevinovată şi de fapt şi-a dat demisia după ce şefii băncii o presau să încheie tot mai multe contracte de credit în conditii tot mai aspre.
”Eu am fost doar interfaţa între clienţi şi bancă, fără să fi avut niciodată posibilitatea să derulez tranzacţii în numele clienţilor. Orice operaţiune trebuia verificată de alţi patru angajaţi ai băncii”, a spus Laura Miheş, fostă funcţionară a băncii, potrivit Gândul.info.
Cert este un lucru: nouă oameni au rămas fără economii, printre care şi un pensionar care a pierdut 10.000 de lei.