O bancă majoră din Europa este acuzată de „încălcări foarte grave” în relația cu clienții. Amenda pe care o riscă
Autoritatea spaniolă de resort a anunțat, joi, că a deschis proceduri displinare împotriva Deutsche Bank pentru două presupuse „încălcări foarte grave” ale reglementărilor în consultanța oferită clienților spanioli cu privire la instrumentele financiare bazate pe valute, relatează Reuters.
Deutsche Bank a confirmat că a luat la cunoștință situația și spune că este vorba despre vânzarea de instrumente derivate valutare în Spania înainte de aprilie 2021.
„Deși nu putem comenta detaliile chestiunii, așa cum am afirmat anterior, banca reevaluează și sporește controalele și procesele relevante”, susțin reprezentanții Deutsche Bank.
Deutsche Bank, acuzată de „încălcări foarte grave” în relația cu clienții
Autoritatea spaniolă de supraveghere a pieței, CNMV, spune că procedurile au la bază și concluzii ale anchetelor interne pe care le-a efectuat Deutsche Bank. Deschiderea procedurilor nu influențează deznodământul, a explicat instituția.
CNMV susține că a identificat o încălcare foarte gravă a obligațiilor de transparență și o încălcare foarte gravă a sarcinii de a acționa în interesul clienților.
Deutsche Bank a fost amendată de CNMV cu 3 milioane de euro în martie 2022, pe motiv că ar fi aplicat marje semnificativ mai mari la răscumpărarea de către clienți a obligațiunilor structurate.
Purtătorul de cuvânt al CNMV nu a oferit detalii cu privire la eventuala amendă pe care o riscă Deutsche Bank în cadrul noilor proceduri disciplinare.
Legislația spaniolă de profil prevede că încălcările grave pot fi sancționate cu amenzi de 5 milioane de euro sau de 5 ori mai mari decât profitul brut realizat sau pierderea evitată ca urmare a încălcării, 5% din resursele proprii ale entității în cauză, 5% din totalul fondurilor, fie că este vorba despre cele proprii sau ale terților.
Amenzile pot urca la 10% din cifra de afaceri anuală totală a entității în cauză.