Sindicaliştii CFR nu au obţinut majorarea salariilor cu 10%, în urma negocierilor de la Ministerul Transporturilor.
Au ajuns însă la un acord privind creşterea fondului de salarii cu 2,4% de la 1 mai, adică să primească cel mult 4%.
Miercuri, angajații CFR au oprit voluntar lucrul, iar 300 de trenuri de călători au ramas în staţii timp de două ore.
În urma negocierilor, s-a stabilit constituirea unui grup de lucru pentru soluţionarea problemelor feroviarilor.
”O parte să meargă la Ministerul Muncii și o parte la Ministerul Finanțelor și să găsim soluții ca mâine, poimâine, solutța de a da creșterea salarială care e prinsă în bugetele de venituri și cheltuieli 2,4% și a conserva drepturile din actualele contracte de muncă care au expirat, urmând să se semneze un acord între administrația de cale ferată și sindicate, acord cu valabilitate pe termen limitat urmând să mergem în fața FMI să îi convingem că din toamnă va fi necesar, în august, rectificare pentru o nouă creștere salarială începând cu 1 octombrie”, a explicat președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu.
O altă cerere a sindicaliştilor de la CFR e renunţarea la disponibilizările celor 2.500 de oameni, promisiune asumata de stat în faţa FMI.
”Am fost notificați la CFR Marfă cu intentța de a efectua concedieri colective la CFR Marfă, un număr de 2500 de salariați ar trebui să plece afară. Noua conducere a CFR Marfă are sarcina să își facă calculele necesare din care să rezulte care e necesarul de salariați ca să își ducă contractele la bun sfârșit”, a precizat secretarul general al Federației Mișcarea Comercială, Viorel Istrate.
De dimineață, greva de două ore i-a luat prin surprindere pe călători.
Mulţi dintre calatori s-au revoltat, mai ales că deja îşi cumpăraseră bilete.
Peste 30.000 de angajaţi ai Căilor Ferate au oprit activitatea între orele 7 şi 9 în primul rând din cauza salariilor tot mai mici.