Naufragiul vasului Concordia ar putea provoca eșuarea unui întreg sector turistic

Naufragiul vasului Concordia ar putea provoca eșuarea unui întreg sector turistic
Foto: nationalpost.com

Naufragiul vasului de croazieră Concordia, de vineri, soldat cu moartea a cel puțin cinci persoane și rănirea altor câteva zeci, în largul coastei insulei italiene Giglio, ar putea avea efecte dezastruase asupra întregului sector al croazierelor de lux. Între cele 4.299 de persoane care se aflau la bord în momentul eșuării erau și 56 de români, dintre care 27 făceau parte din echipaj.

Potrivit datelor primite de Ministerul de Externe, de la armatorul vasului, Carnival Corporation, printre victime nu se numără cetățeni români.

Potrivit unei analize Reuters, operatorul Carnival va primi o lovitură serioasă, fiind de așteptat o scădere a cifrei de afaceri pe 2012, la care se adaugă și pierderile cauzate de avariile suferite de vasul Concordia, costurile investigațiilor, banii pe care compania îi va returna celor care cumpăraseră deja bilete pentru croaziere pe acestă navă și cheltuielile pe care grupul le va face pentru a redresa brandul Costa, profund afectat de tragedia de vineri.

Efectele dramei de pa Concordia s-ar putea extinde la nivelul întregii idustrii a croazierelor de lux ținând seama de momentul accidentului care coincide cu începutul sezonului de rezervări în acest sector, potrivit Reuters.

Dacă înainte de acest incident prognozele indicau o creștere moderată a industriei croazierelor, este posibil ca naufragiul să producă un val de reduceri de prețuri, prin care operatorii să încerce să compenseze neîncrederea pe care acest eveniment a provocat-o clienților.

Potrivit specialiștilor cazul Concordia ar putea provoca o scădere cu 3% a veniturilor din întregul sector, în condițiile în care era anticipată o creștere a veniturilor companiilor pentru 2012 între 1% și 5%.

Cazul Concordia ar putea reduce marja operatorilor ba chiar ar putea fi factorul determinant al unei contractări în acest domeniu.

Conform companiei, vineri, la bordul navei Costa Concordia se aflau în total 4.229 de persoane, dintre care 3.216 pasageri.

Agențiile estimau că la nivelul anului trecut 9.000 de români vor pleca în croaziere pe vas, venitul tour operatorilor provenind din astfel de călătorii ridicându-se la aproape opt milioane de euro, față de cele 6,5 milioane de euro încasate în 2010 de la cei 8.000 de doritori de croaziere.

Operațiunile de salvare au durat peste 36 de ore

Embed: " />
Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
21:26 - Stelian Bujduveanu (PNL), despre legea prin care Klaus Iohannis ar putea fi ales senator: Această practică nu este doar în România. Experiența oamenilor care au servit țara trebuie să fie pusă în favoarea cetățenilor și pentru cetățeni (VIDEO)
21:17 - Care este diferența dintre roșiile românești și cele turcești. Românii consumă cele mai multe roșii de import din Turcia
20:57 - Ionuț Stroe (PNL), despre sprijinul UE pentru sinistrați: Sunt două tipuri de sprijin pe care Comisia Europeană le poate acorda României (VIDEO)
20:53 - Taximetriștii din Timișoara sunt la un pas de revoltă. „Dispeceratele au creat un adevărat cartel”
20:31 - Ministrul Mediului: „Vârful de debit pe Dunăre va fi pe 28-29 septembrie. Va fi mai mult decât dublu a ce avem acum” / Cum s-au pregătit autoritățile (VIDEO)
20:27 - A fost activat planul roșu de intervenţii! Peste 70 de copii, intoxicați după ce au mâncat hrana primită de la școală. Asistenţii şi medicii au scos pe bandă rulantă elevii din ambulanţe
20:22 - Primul trec electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a fost distrus de pietre. Vehiculul a intrat în reparații înainte de a fi pus în circulație
19:59 - Locul ascuns din România care este înconjurat de peisaje frumoase și legende. Puțin români știu despre existența lui
19:51 - Eugen Tomac a explicat în ce constă, de fapt, portofoliul obținut de România la Comisia Europeană: Nu are responsabilități care să influenteze major politicile în Europa (VIDEO)
19:50 - Tomac: Avem o degradare destul de serioasă a democrației în România și tăcerea Comisiei Europene, altădată foarte vocală, e extrem de suspectă și nemulțumitoare (VIDEO)