Guvernatorul BNR Mugur Isrăescu a atras atenția reprezentanților băncilor asupra faptului că trebuie să investească în pregătirea continuă a personalului, să acorde o atenție specială angajaților de la ghișeu, care intră în contact direct cu clienții, informează Agerpres.
"Să reinvestiți în trainingul personalului. Europa se mișcă foarte repede, iar noi nu putem să trecem pe lângă ea, pentru că suntem în Europa. Retezarea aroganței! Cam asta percepe publicul, și nu este vorba doar de România. Dialogul permanent cu clientul și cu societatea mi se par lucruri esențiale și țin de standardele etice. (…) Benevolența! Trebuie să arăți că ești binevoitor, să explici, deci tupeismul trebuie exclus. Omul de la ghișeu, pentru că el intră în contact cu clientul, că dacă e supraîncărcat și obosit …", a recomandat șeful BNR.
Isărescu a subliniat că băncile trebuie să recâștige încrederea clienților.
"Dacă încrederea este pierdută, din cauza unor factori subiectivi sau obiectivi, întreaga activitate bancară are de suferit. (…) Primul lucru pe care trebuie să-l dovediți în interior și apoi în exteriorul instituției este respectarea regulilor. Respectul este o chestiune vitală. Dacă mai lăsați să mai pătrundă în societatea românească ideea că în interiorul unei bănci fiecare face ce vrea, nu trebuie să vă mirați că imaginea sistemului bancar românesc este afectată", a atras atenția Mugur Isărescu.
Guvernatorul BNR a vorbit și despre necesitatea întăririi controlului intern al băncilor, astfel încât să nu se mai dea vina pe reglementările băncii centrale atunci când ceva nu merge bine în interiorul unei bănci.
"Să nu avem pretenția ca lumea să cunoască banking-ul când noi mai avem probleme în interiorul băncilor. (…) Eu sunt nemulțumit atunci când aud, dacă ceva nu merge bine la ghișeu, "nu ne lasă supravegherea BNR". Prima regulă a conformării este supravegherea internă", a mai spus guvernatorul BNR.