Marile lanțuri de supermarketuri diferă de la unul la altul, dar una dintre trăsăturile lor comune este absența ferestrelor și se pare că această decizie nu este întâmplătoare.
Experții în marketing studiază obiceiurile de consum și folosesc cercetările pentru a ne încuraja să facem cumpărături, potrivit Foodstory.ro.
În general, marile magazine nu au ferestre, o strategie menită să îl motiveze pe client să petreacă mai mult timp în interiorul unității respective.
Mai concret, se dorește să i se insufle clientului o „senzație de suspendare a timpului”, astfel încât consumatorul să nu fie influențat de diverși „stimuli externi” ce l-ar putea face să se grăbească să termine cumpărăturile.
Altfel spus, dacă, de exemplu, ar exista un geam pe care să fie vizibil că afară începe să se întunece, clientul ar putea lua decizia de a se grăbi să încheie cumpărăturile.
Absența ferestrelor nu este singura strategie menită să îl facă pe cumpărător să stea mai mult timp în magazin. Supermarketurile au podele cu gresie, pe de o parte, pentru că această suprafață este mai zgomotoasă, ceea ce îi face pe mulți clienți să încetinească pentru a reduce zgomotul produs. În aceste condiții, el are mai mult timp să se uite la alte produse, ceea ce sporește șansele să le cumpere.